۲۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۶:۴۱

ایجاد بازارهای جدید صادراتی برای فرش دستباف

ایجاد بازارهای جدید صادراتی برای فرش دستباف

یک فعال صنعت فرش از ایجاد بازارهای جدید صادراتی برای فرش دستباف خبر داد و گفت: در راستای رفع مشکلات تولیدکنندگان فرش، در جلسات متعددی که با مرکز ملی فرش ایران داشتیم.

به گزارش خبرنگار مهر، قدرت الله دوست محمدی امروز در نشست برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین المللی فرش دستباف ایران اظهار کرد: هدف اصلی از برگزاری این نمایشگاه، حمایت از صنعت فرش دستباف ایران و ایجاد بازارهای جدید صادراتی برای محصولات ایرانی به خاطر کیفیت بالای فرش‌های دستباف است.

وی بیان‌داشت: ایران مهد فرش دستباف است و زیباترین و با کیفیت ترین فرش‌های جهان در این سرزمین بافته می‌شوند. طرح‌ها و نقشه‌های بی نظیر، رنگ‌های طبیعی و گره‌های محکم، از ویژگی‌های بارز فرش دستباف ایرانی است که آن را به یک اثر هنری ارزشمند تبدیل کرده است. این هنر همچنان زنده و پویاست و در سطح جهانی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

مدیر برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین المللی فرش دستباف تهران ادامه داد: فرش دستباف به عنوان یک نماد از اصالت و فرهنگ ایرانی است. بسیاری از خانواده‌های ایرانی، فرش دستباف را به عنوان یک سرمایه خانوادگی و میراث فرهنگی نسل‌های گذشته حفظ می‌کنند. به همین دلیل، تنوع بسیار زیادی از فرش‌های دستباف ایرانی با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف، متناسب با سلیقه‌های متنوع، در این نمایشگاه به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی افزود: در راستای رفع مشکلات تولیدکنندگان فرش، در جلسات متعددی که با مرکز ملی فرش ایران داشتیم، مسائل مختلف را به صورت جدی پیگیری کرده و خواسته‌های تولیدکنندگان را به گوش مسئولان رساندیم.

دوست محمدی تاکید کرد: مرکز ملی فرش ایران نیز با درک اهمیت این موضوع، نامه‌ای را به معاونت وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال کرد و مشکلات موجود را به اطلاع این معاونت رساند.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه صنعت فرش دستباف در اقتصاد و فرهنگ کشور، گفت: تلاش‌های مستمری در جهت حمایت از این صنعت انجام می‌شود که امیدواریم برگزاری سی و یکمین دوره نمایشگاه فرش دستباف ایران، با وجود همه چالش‌ها و تغییرات، به یک رویداد موفق و درخشان و در خور شأن این هنر – صنعت بزرگ کشور تبدیل شود.

دوست محمدی افزود: بازدیدکنندگان در این نمایشگاه می‌توانند با طیف گسترده ای از محصولات نفیس و منحصر به فرد از جمله فرش‌های دستباف با طرح‌ها و نقشه‌های سنتی و مدرن، گلیم‌های بافته شده با الیاف طبیعی، گبه های زیبا با رنگ‌های زنده و تابلوفرش های نفیس با موضوعات مختلف از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، قم، فارس، همدان و… آشنا شوند.

کد خبر 6255797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha