۲۲ مهر ۱۴۰۳، ۲۱:۳۱

مدیرکل صمت خراسان شمالی:

خراسان شمالی در محرومیت زدایی به جایگاه بیست و هفتم کشور رسید

خراسان شمالی در محرومیت زدایی به جایگاه بیست و هفتم کشور رسید

بجنورد_مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: طبق ارزیابی مرکز پژوهش وزارت صمت در حوزه محرومیت‌زدایی، خراسان شمالی از رده ۳۱ به جایگاه ۲۷کشوری رسید.

حسین حاجی بگلو در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به استناد گزارش مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی، رتبه بندی استان‌های محروم و کمتر توسعه یافته کشور، خراسان شمالی با توجه به ظرفیت‌ها و تعداد بنگاه و اشتغال در حوزه صنعت، معدن، تجارت و خدمت بررسی و سنجیده شده است که در رده بیست و هفتم کشوری قرار گرفت.

وی ادامه داد: هم چنین در این رتبه بندی درصد سهم اشتغال بخش صنعتی و معدنی استان از کل کشور، تعداد بنگاه‌های راکد صنعتی و معدنی، تعداد شهرک و ناحیه صنعتی، جمعیت، نرخ بیکاری و نرخ مشارکت استان سنجیده شد.

وی با بیان اینکه در تمامی شاخص‌ها شاهد رشد چندین برابر بودیم از رشد صدور مجوزهای معدنی و صنعتی در استان گفت و تاکید کرد: طی یک سال اخیر صدور ۶۳ پروانه بهره برداری صنعتی با اشتغالزایی ۷۲۹ نفر و سرمایه گذاری ۱۵۶۱۹۸۱۱ میلیون ریال، همچنین صدور ۵ پروانه بهره برداری معدنی با اشتغالزایی ۳۵ نفر و میزان سرمایه گذاری ۱۳۲,۸۸۳ میلیون ریال و ۱۴ پروانه اکتشاف و ۲ گواهی کشف تاکنون به ثبت رسیده است.

مدیر کل صمت استان افزایش صدور جوازهای تأسیس صنعتی را و پای کار آوردن سرمایه گذاران را نیز مهم برشمرد و از صدور ۷۴۳ جواز تأسیس صنعتی طی یک سال اخیر و رشد ۴۰ درصدی صدور جوازهای تأسیس صنعتی خبر داد.

حاجی بگلو طی این مدت تعداد هزار و۵۳۸ جواز صنعتی فعال به مبلغ سرمایه گذاری ۴۳ هزار میلیارد تومان و اشتغال ۲۴ هزار نفر انجام گرفته است.

به گفته وی در دولت سیزدهم نیز اهم فعالیت‌های صنعتی و معدنی استان در حوزه رفع موانع تولید، کمک به تولید کنندگان و افزایش صدور پروانه‌های صنعتی و معدنی بود.

کد خبر 6255813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha