۲۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۷:۵۶

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

فلسطینی‌ها معلمان اول درس مقاومت در جهان هستند

فلسطینی‌ها معلمان اول درس مقاومت در جهان هستند

کرج- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام فرهنگ عمومی در فلسطین را فرهنگ مقاومت خواند و فلسطینی‌ها را معلمان اول درس مقاومت در جهان دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین صفار هرندی بعدازظهر یکشنبه در ویژه برنامه روز فرهنگی کرج که در مجموعه فرهنگی ورزشی میلاد کرج برگزار شد، با اشاره به نگارش ۶ جلد البرزنامه توسط مهراب رجبی، رئیس بنیاد البرزشناسی و قصد او بر گسترش آنها تا ۱۲ جلد گفت: یک جمله مکرر بر سر زبان هاست که البرز مستوره‌ای از کل اقوام ایران محسوب می‌شود.

وی مطرح کرد: البرز به تعبیری ایران مینیاتوری تلقی می‌شود و شاید در مقام تشبیه، شبیه‌ترین استان به تهران باشد که در صورت عدم بهره برداری صحیح از آن یک آفت باشد. نامگذاری روز فرهنگی کرج برای دیاری که به آن پایبند هستید می‌تواند مایه اعتبارات واقعی در حوزه فرهنگ عمومی باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام استان البرز را محلی برای تجمیع تمام خصلت‌های خوب اقشار مختلف ایران در یک نقطه دانست و بیان کرد: این استان و شهر می‌تواند محلی برای تعامل و زیستن توأم با مسالمت، پشت یکدیگر قرار گرفتن و یاری کردن هم و پرهیز از ستیز باشد. روز فرهنگ عمومی برای یک استان یعنی مرور همه خصلت‌های خوب و پاک و ناب.

صفار هرندی تصریح کرد: روح حاکم بر جریان فرهنگی که در فلسطین، این تکه خون فشان و خون چکان جامعه اسلامی و بشری مشاهده می‌شود، کاملاً انسانی است. فلسطینی‌ها دلبسته حیات و بقا هستند و نمی‌خواهند محو شوند، آنها مقاومت می‌کنند تا باقی بمانند. اگر در این زمینه نبردی نیز صورت می‌گیرد، نبرد برای بقا و ماندن است.

وی فرهنگ عمومی در فلسطین را فرهنگ مقاومت خواند و فلسطینی‌ها را معلمان اول درس مقاومت در جهان دانست و با اشاره به اینکه آنها آموخته اند که برای ماندگاری همه ترفندهای لازم را به کار گیرند، خاطرنشان کرد: باید به کودکان خود بیاموزیم که برای داشتن آینده درخشان، نقاط عزت و آبرو در آینده را تکیه گاه‌های خود قرار دهند، نه سر خم کردن در برابر هر هجومی را.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه نقطه‌های نورانی در وجنات استان البرز و شهر کرج به وفور مشاهده می‌شود، مطرح کرد: پیوند، پیوستگی و در هم آمیختگی چیزی است که از یک ملت انتظار می‌رود؛ ملتی که همه اقوام به لحاظ فرهنگی پشتیبان و یاور یکدیگر هستند و هیچ یک نسبت به دیگری تهاجم ندارند، اینجا تعامل فرهنگی مطرح است.

صفار هرندی خاطرنشان کرد: این فرهنگ عمومی باید به نسل‌های دیگر هم منتقل شود. یک ویژگی که در حال پراکنده شدن در کل کشور مشاهده می‌شود، همزیستی مسالمت آمیز بین همه ایرانیان است. همه باید در راستای تقویت بنیه فرهنگ غنی ایرانی اسلامی که ریشه در یک تمدن بلندمدت هزاران ساله دارد و نیز بر نشاندن هنرمندان واقعی در جایگاه خود تلاش کنیم.

کد خبر 6255834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha