۲۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۸:۲۲

«شفیعه روز جزا»؛ پرونده ای برای شهادت اخت الرضا(ع)-۳۴

بانوی کریمه اهل بیت (ع) یک شخصیت برجسته و عرفانی است

بانوی کریمه اهل بیت (ع) یک شخصیت برجسته و عرفانی است

قم- استاد حوزه علمیه قم گفت: حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها شخصیت بسیار برجسته و عرفانی است و ما توسط سه نفر از معصومین برای زیارت این حضرت دعوت شده‌ ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدحسین مؤمنی عصر یکشنبه در آئین تعویض پرچم حرم حضرت معصومه سلام الله علیها اظهار کرد: بانوی کریمه اهل بیت علیهم السلام نزد ائمه اطهار از جایگاه والایی برخوردار است و مردم شهر قم باید به وجود این حضرت افتخار کنند.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها شخصیت بسیار برجسته و عرفانی است و ما توسط سه نفر از معصومین برای زیارت این حضرت دعوت شده‌ایم.

وی ابراز کرد: شخصیتی که امام رضا علیه‌السلام فرمودند به نزد خواهرم بروید و بگویید من را در بهشت شفاعت‌کن، زیرا او در نزد خدا شأنی والا دارد و مخصوص خواهر خود زیارت‌نامه انشا فرمودند.

حجت الاسلام مؤمنی تصریح کرد: تمام اتفاقاتی که امروز در جبهه مقاومت و علیه ملت‌های مسلمان رخ می‌دهد، نشان دهنده نزدیک بودن امر ظهور حضرت بقیه الله الاعظم است، هیچ تردیدی به خود راه ندهید.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: در روایت آمده که مردی از دیار قم قیام می‌کند و مردم را دعوت به حق می‌کند و عده‌ای دور او جمع می‌شوند که مانند آهن حرارت دیده به‌قدری محکم‌اند که هیچ باد و طوفانی آنها را تکان نمی‌دهد.

سخنران حرم بانوی کرامت ادامه داد: امام خمینی از جمله افرادی بود که بر علیه ظلم قیام کرد، و نکته مهم این است که این امر در جوار حرم بانوی کرامت برای ریشه کنی ظلم به پا خواست.

وی با تصریح بر اینکه قم در حال شکل گیری یک تفکر حقیقی به نام شیعه است، گفت: انتخاب قم توسط حضرت معصومه سلام الله علیها بسیار حساب شده بود و ایشان در زمان هجرت خود، در هر منزلی به روشنگری می‌پرداختند.

حجت الاسلام مؤمنی اذعان کرد: حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها در مسیر قم تهجد کردند و تأثیر این جهاد را می‌بینیم که دین از این شهر به تمام جهان صادر می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: مردم قم به قدری شیفته اهل بیت علیهم اسلام بودند که حین ورود بانوی کریمه اهل بیت علیهم السلام ایشان را به فضایی امنی بردند و در طبق اخلاق اخلاص از وی به بهترین نحو پذیرایی و استقبال کردند.

کد خبر 6255873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha