۲۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۲۴

مهر گزارش می‌دهد؛

درخشش هنر برآسمان مریوان/ هنرنمایی۱۷۰هنرمند در کنار نگین غرب کشور

درخشش هنر برآسمان مریوان/ هنرنمایی۱۷۰هنرمند در کنار نگین غرب کشور

مریوان- هفدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با اجرای ۱۷۰ هنرمند در کنار دریاچه زریوار نگین غرب کشور رقم خورد.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: کردستان سرزمین فرهنگ و هنر و مهد تمدن ایران است، سرزمینی که از روستاها گرفته تا شهرهایش مرکز برگزاری جشنواره‌ها، محافل و رویدادهای فرهنگی، هنری و دینی است.

مریوان یکی از شهرهای استان کردستان است که سال‌ها محل برگزاری جشنواره‌های هنری و فرهنگی است.

جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان یکی از رویدادهایی است که هفدهمین دوره آن اکنون در این شهر در حال اجراست و مردمان هنردوست مریوانی شاهد حضور هنرمندانی از اقصی نقاط کشور و حتی دیگر کشورها است.

امسال در این جشنواره ۱۷۰ هنرمند حضور دارند که در بخش‌های دگرگونه‌های اجرایی، نیشتمان، بین‌الملل و بخش برگزیده جشنواره‌ها اجرا خواهند داشت.

چهار گروه این جشنواره نیز از کشورهای آلمان، الجزایر، عراق و ارمنستان حضور پیدا کرده‌اند.

زیبایی‌های جشنواره تئاتر خیابانی مریوان فقط در اجرای هنرمندان داخلی و خارجی این جشنواره خلاصه نمی‌شود، مردم شهر مریوان نیز که هر ساله پذیرای هنرمندان عرصه تئاتر خیابانی هستند تمامی اجراهای این جشنواره را به تماشا می‌نشینند و با شوق و هیجان بی‌نظیر خود از کار هنرمندان استقبال می‌کنند.

در میان تماشاچیانی که در کنار هم در پارک شانو نظاره‌گر اجرای هنرمندان تئاتر هستند، خانواده‌هایی به چشم می‌خورد که باهم برای دیدن جشنواره تئاتر خیابانی مریوان به این پارک آمده‌اند.

خانواده‌های مریوانی تماشاگر اجرای هنرمندان تئاتر خیابانی

آتنا ۱۲ سال دارد و امسال سومین بار است که برای دیدن اجراهای تئاتر خیابانی مریوان همراه والدین شده است، وی با اشاره به اینکه سال اولی که برای دیدن جشنواره تئاتر به کنار دریاچه زریوار رفتم فقط با جنبه تفریح در کنار دریاچه همراه خانواده‌ام شدم اما با دیدن کار هنرمندان استان‌های مختلف کشور تلاش کردم تا هر سالی که جشنواره در مریوان برگزار می‌شود من هم تماشاگر آثار جشنواره باشم.

درخشش هنر برآسمان مریوان/هنرنمایی۱۷۰هنرمند در کنار نگین غرب کشور

وی تصریح کرد: هنر تئاتر به قدری زیباست که انگار بازیگر دنیای واقعی را زندگی می‌کند چون سراسر بیان دردها، خوبی‌ها و حرف‌های مردم است که به تصویر کشیده می‌شود.

وی با بیان اینکه با دیدن تئاتر خیابانی به این هنر علاقه پیدا کرده‌ام، گفت: شاید در آینده من هم بتوانم بازیگر خوبی در زمینه تئاتر شوم و با اجراهایم در چنین جشنواره‌ای زمینه‌ساز شادی و نشاط مردم باشم.

تعاریف جوانان مریوانی همه را به تماشای تئاتر خیابانی می‌کشاند

صدیقه خانم ۶۴ سال سن دارد و به گفته خود ساکن یکی از محلات آن سوی شهر مریوان است اما بخاطر تعریف‌هایی که این روزها مردم مریوان از جشنواره تئاتر خیابانی کرده‌اند مشتاق دیدن آثار هنرمندان شده است.

وی خاطر نشان کرد: هیجان اجرای بازیگران و شوق و ذوق مردمی که به تماشا می‌نشینند هردو لذت بخش است و دیدن خنده بر لب جوانان این شهر من را هم شاد می‌کند.

وی عنوان کرد: گرچه زیاد از تئاتر سر در نمی‌آورم اما همین‌که شاهد لبخند مردم هستم من هم خوشحال می‌شوم و دوست دارم چنین برنامه‌هایی که دل مردم را شاد می‌کند تداوم پیدا کند.

تشویق اجراهای هنرمندان توسط جوانان مریوانی

آلان از جوانان مریوانی است، در حالی که برای بازیگران تئاتر دست می‌زند و از اجرایی که دیده لذت برده است می‌گوید: هر چیزی که مایه شادی مردم شود جای تشویق دارد.

درخشش هنر برآسمان مریوان/هنرنمایی۱۷۰هنرمند در کنار نگین غرب کشور

وی اضافه کرد: باید هم بازیگرانی که از راه دور و حتی کشورهای دیگر به شهر مریوان آمده‌اند، را موقع اجرا تشویق کرد تا هم آنها اعتماد به نفس بگیرند و باز هم سالهای بعد مهمان مردم مریوان شوند و هم ما از اجرای آنها لذت ببریم.

وی مردم مریوان را مردمانی با فرهنگ، هنردوست و مهمان‌نواز دانست و گفت: سالهاست که این جشنواره در مریوان اجرا می‌شود و مردم شهر را در چند روز اجرا همراه خود می‌کند.

اینجا فقط هنر نیست که بر فراز شهر مریوان می‌درخشد اینجا شعور فرهنگی و هنرپروری مردمان این شهر جلوه‌های باشکوهی از هنر و فرهنگ را به ارمغان آورده‌اند که زمینه مشارکت بالای هنرمندان در هفدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان را فراهم کرده است.

کد خبر 6255943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha