۲۲ مهر ۱۴۰۳، ۲۱:۱۴

رییس موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه عنوان کرد؛

آغاز پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی در جهاد دانشگاهی کرمانشاه

آغاز پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی در جهاد دانشگاهی کرمانشاه

کرمانشاه- رییس موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه با اشاره له ظرفیت پذیرش یک هزار و ۱۰۰ نفری دانشجویان از آغاز پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی در جهاد دانشگاهی کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه شاهرضایی بعد از ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به آغاز پذیرش دانشجویان در مقطع کارشناسی، اظهار کرد: با توجه به اعلام نتایج آزمون سراسری در روز گذشته مجموعه جهاد دانشگاهی با داشتن مؤسسه آموزش عالی یکی از مراکز آموزشی فعال در استان بوده که از سال ۱۳۸۴ موافقت خود را از سوی وزارت علوم برای آغاز فعالیت خود اخذ کرده است.

وی با اشاره به پذیرش دانشجویان در سه مقطع کارشناسی کارشناسی ارشد و کارشناسی ناپیوسته، افزود: این مؤسسه با حدود یک هزار و ۷۰۰ دانشجو در ۱۸ کد رشته کارشناسی، کارشناسی ارشد و کارشناسی ناپیوسته در حال آموزش بوده که با توجه به اینکه مؤسسه عالی آموزش جهاد دانشگاهی با یک رویکرد و ساختاری زیست بوم فناوری در حال فعالیت است هم اکنون با ظرفیت پذیرش یک هزار و ۱۰۰ دانشجو را امسال خواهد داشت.

رئیس مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاه استان کرمانشاه تصریح کرد: داشتن زیست بوم فناوری در این مؤسسه در پیشبرد آموزش به دانشجویان کمک کننده بوده و این مؤسسه برخلاف دیگر مؤسسات آموزشی غیرانتفاعی در ثبت نام دانشجویان از طریق آزمون سراسری فرایند جذب دانشجو انجام می‌گیرد.

شاهرضایی با تاکید بر مزایای تحصیلی در مرکز آموزش عالی جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه، عنوان کرد: این مؤسسه در جهاد دانشگاهی در یک ساختار و زیست بوم فناوری در حال فعالیت بوده که اجزای این مؤسسه با هدف ارتقا، تقویت و در راستای پیشبرد اهداف مؤسسه با یک دیگر همکاری می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در معاونت آموزشی و کارآفرین سازمان جهاد دانشگاهی دوره‌های آموزشی کوتاه مدت با برگزاری دپارتمان‌های تخصصی در هر یک از رشته‌های تحصیلی در آموزش عالی جهاد دانشگاهی برای رشته‌های مهندسی از جمله کامپیوتری برگزار می‌شود که در این راستا به دنبال ایجاد مهارت افزایی و توانمندسازی با عنوان طراحی وب، مهندسی شبکه و برنامه نویسی است.

رئیس مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی تاکید داشت: یکی دیگر از مزیت‌های این مؤسسه تخفیف‌های مناسبی است که برای مشارکت در دوره‌های مهارت افزایی برای دانشجویان بود و همچنین در کنار فعالیت‌های این مؤسسه همکاری با پارک علم و فناوری به عنوان بزرگترین پارک غرب کشور است که با فعالیت پیش از ۷۰ شرکت دانش بنیان و ۱۰۰ واحد فناور فرصت و ظرفیت خوبی برای فعالیت‌های دانشجویان در این محور فراهم کرده است.

شاه‌رضایی با تاکید بر حمایت از ایده‌های دانشجویان در مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی، بیان داشت: دانشجویان در هنگام ورود خود به این مؤسسه در رشته تخصصی خود فعالیت‌های واحدهای فناور پارک علم و فناوری آشنا شده تا در صورت داشتن ایده و طرح از زمان ارائه ایده‌ها مراحل تکامل، پرورش و تجاری‌سازی آن را با حمایت و همکاری این مجموعه به نتیجه برسد.

وی همچنین به اقدامات مورد نظر در راستای آشنایی دانشجویان ساختار فناورانه و روش‌های پرورش و تجاری‌سازی ایده‌های خود اشاره کرد و گفت: مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی بر اساس نوع فعالیت خود در راستای کارآفرینی به اشتغال دانشجویان فعالیت داشته و در معاونت پژوهشی و فناوری با استقرار گروه‌های آموزشی به صورت راهنمایان آموزشی در کنار دانشجویان حضور داشته و در مسیر تبدیل ایده‌های خلاقانه دانشجویان و نتیجه بخشی آنها کمک می‌کنند.

رئیس مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه اذعان داشت: یکی از مزایای دیگر این مؤسسه موقعیت مکانی آن بوده که با حضور در مرکز شهر امکان دسترسی دانشجویان ه مناطق مختلف شهری را راحت‌تر کرده و همچنین این مؤسسه با دریافت مجوز برای فعالیت خود از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مدرک تحصیلی معتبر و مورد تأیید این وزارتخانه را داشته و قابلیت ترجمه شرکت در آزمون‌های استخدامی سازمان‌ها و ادارات را دارد.

شاهرضایی میزان قبولی ۷۰ درصدی دانش آموختگان مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی در مقطع کارشناسی ارشد را تأیید و تاکید کرد: علت اصلی این میزان قبولی در وهله اول کیفیت بالای آموزش و استفاده از اساتید تراز اول استان و کشور برای تدریس در این مؤسسه بوده است و علاوه بر قبولی دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد ر آزمون‌های صنفی از جمله آزمون وکالت، نظام مهندسی و دکترا نیز درصد قابل توجهی از قبولی در این مؤسسه حاصل شده است.

وی در پایان یادآور شد: بر اساس توافق و ابلاغیه سازمان سنجش دانش آموزانی که نمره قبولی از چند درس خود در مقطع دیپلم را کسب نکرده باشند اما در پذیرفته دانشگاه ده‌اند می‌توانند تا اسفند ماه سال جاری نمره قبولی را دریافت و برای ثبت نام نهایی اقدام کند.

کد خبر 6255989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha