۲۲ مهر ۱۴۰۳، ۲۲:۰۰

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ:

پیگیر مشکلات سفالگران و تولیدکنندگان این حوزه هستیم

پیگیر مشکلات سفالگران و تولیدکنندگان این حوزه هستیم

همدان ـ نماینده مردم بهار و کبودراهنگ گفت: پیگیر مشکلات سفالگران و تولیدکنندگان این حوزه هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت السلام والمسلمین حسین محققی در نشستی که در خصوص مسائل و مشکلات سفالگران و تولید کنندگان برگزار شد، ضمن تشکر و قدردانی بابت توجه به امر تولید و تولید کنندگان اظهار کرد: لالجین شهر ویژه ای است و نیاز است که این توجه و عنایت از طرف مسئولین صورت گیرد و امیدواریم بخش عمده‌ای از مشکلات لالجین برطرف گردد.

امام جمعه لالجین با بیان اینکه هنر سفالگری نسل به نسل به مردم شهر لالجین رسیده و سفالگری، میراث آباء و اجدادی مردم این شهر است بر تسریع در رفع موانع و حمایت مسئولان تأکید کرد.

فرماندار شهرستان بهار تأکید کرد: باید با برنامه‌ریزی صحیح و حمایت همه جانبه از این برجستگی‌ها در راستای تولید ثروت در صنایع دستی بهره ببریم.

مجتبی فیض‌اللهی گفت: سهم قابل توجهی از صادرات استان سالیانه توسط صادرکنندگان لالجین صورت می‌پذیرد و شهرک صنعتی سفال و سرامیک لالجین یکی از ظرفیت‌های کم نظیر اقتصادی و بازرگانی استان است.

در ادامه نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس با بیان اینکه لالجین در زمینه ایجاد اشتغال فرصت‌های بسیاری در اختیار دارد گفت: شهر جهانی لالجین یکی از ظرفیت‌های مهم منطقه هم در حوزه اشتغال و هم در حوزه گردشگری و اقتصادی است که باید در زمینه برطرف کردن مشکلات تولید به ویژه ارتقا و تجهیز کارگاه‌ها قدم برداشت.

محمدرضا توسلی اظهار کرد: پیگیر مشکلات سفالگران و تولید کنندگان این حوزه هستیم و مدیران وظیفه دارند برای رفع موانع و توسعه و پیشرفت هر چه بیشتر شهر جهانی لالجین تلاش کنند.

نماینده ویژه وزیر نیز در ادامه با بیان اینکه وجود ۵ هزار محصول در حوزه سفال و هزار کارگاه تولیدی اتفاق کم نظیری محسوب می‌شود گفت: ظرفیتی که در لالجین وجود دارد حتماً باید یک رویداد بین المللی باید تعریف شود، تا توجه دنیا به این شهر هم جلب شود و هم شناخته شود.

وی با بیان اینکه در برنامه هفتم ارتباط بین تأمین اجتماعی و مالیات برقرار می‌شود گفت: در خصوص مشکلات تأمین اجتماعی مکاتبه تخصصی تنظیم شود تا بصورت فنی در دستور کار قرار گیرد.

فرزوان با بیان اینکه در کارگروه حل مسئله مشکلات و مطالبات را مطرح خواهیم کرد گفت: این کارگروه کارگروهی نیست که موارد را ارجاع دهد و باید مسئله مطرح شده حل گردد.

نماینده ویژه وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ادامه داد: باید در حوزه صادرات، شرکت تخصصی بازرگانی محصولات سفال شکل بگیرد که این می‌تواند مشکلاتی که در موضوع صادرات ایجاد می‌شود را برطرف کند.

کد خبر 6256029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha