۲۳ مهر ۱۴۰۳، ۷:۱۶

مدیر کل آموزش و پرورش کرمانشاه تاکید کرد؛

لزوم اتحاد، انسجام و تعامل سازمانی در تربیت چند ساحتی دانش‌آموزان

لزوم اتحاد، انسجام و تعامل سازمانی در تربیت چند ساحتی دانش‌آموزان

کرمانشاه- مدیر کل آموزش و پرورش کرمانشاه با تاکید بر هماهنگی اولیا و مدرسه در تربیت دانش آموزان بر لزوم تربیت چند ساحتی دانش‌آموزان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سلمان محمدی شامگاه یکشنبه در نخستین مجمع عمومی انجمن اولیا و مربیان مدارس و نیز تجلیل از دانش آموزان برگزیده دبیرستان هوشمند، اظهار کرد: با توجه به اینکه خاورمیانه منطقه ناامن در این روزها شناخته شده اما امنیت جمهوری اسلامی بسیار مورد توجه بوده که همگی حاصل اقتدار و تلاش نیروهای نظامی و اطلاعاتی کشور است.

وی افزود: امروز جامعه بشری نیازمند قدرت بوده که در این بازه زمانی آنچه که به ایران اسلامی قدرت و اقتدار داده ی‌شک علم است که در همین راستا یک ایران قوی مدرسه قوی و معلمان قوی دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه مدرسه را کانون اصلی تربیت، دانست و تصریح کرد: مدرسه کانون اقتدار جمهوری اسلامی و حلقه وصل حاکمیت و جامعه است برای داشتن یک ایران قوی اهمیت به علم، مدرسه و آموزش و پرورش را باید مورد توجه و مسیر حرکت خود قرار داد.

محمدی در ادامه مدرسه را محور قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران را در قدم نخست برشمرد و خاطر نشان کرد: آنچه که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در جامعه ایران اسلامی و تقویت نظام جمهوری اسلامی ایران مورد توجه قرار گرفته تربیت چند ساحتی دانش آموزان است و این اتفاق قم نمی‌خورد مگر در مدارس که محور اصلی تعلیم و تربیت است.

وی اذعان داشت: آنچه که دانش آموز برای موفقیت و افتخارآفرینی به آن نیازمند است همکاری و همراهی اولیا و مدرسه به عنوان ۲ بال دانش آموز است که در مسیر تربیت چند ساحتی در نظام آموزش و پرورش تعریف شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه به رفع تعارض و لزوم ایجاد هماهنگی بین اولیای دانش آموز و کادر مدرسه تاکید و عنوان کرد: اگر به دنبال موفقیت دانش آموز خود هستیم در مسیر تربیت و افتخارآفرینی یک دانش آموز هماهنگی بین اولیا مدرسه و دانش آموز باید برقرار شود.

محمدی با بیان اینکه مدرسه خانه دوم فرزندان ما است، مطرح کرد: اگر انتظار ما این است که مدرسه خانه دوم دانش آموزان است بنابراین باید تربیت و قانون‌مداری را به دانش‌آموز آموزش داده و منزل را نیز به مثابه مدرسه دوم دانش آموزان به لحاظ آموزش و تربیت بدانیم‌.

وی با تاکید بر دوری از بخشی‌ نگری در سیاست‌های آموزش و پرورش، اضافه کرد: به منظور کسب موفقیت در اجرای سند راهبری آموزش و پرورش و عمل به تربیت چند ساحتی دانش‌آموزان راهبرد اتحاد و انسجام درون سازمانی و تعامل برون سازمانی را باید مورد توجه قرار داد.

محمدی در پایان به تحصیل ۳۷۰ هزار دانش‌آموز در چهار هزار مدرسه در استان کرمانشاه اشاره‌ای کرد و یادآور شد: اگر به دنبال رفع مشکلات و تقویت ایران در کالبد ایران قوی هستیم باید به دنبال کاهش نرخ بیکاری در مسیر مشخصی به نام بازگشت به مدرسه هستیم که در همین راستا با توجه به توانمندی دانش آموزان با توجه ویژه به مدارس باید هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای را تقویت و مهارت‌آموزی دانش آموزان مدنظر قرار گیرد.

کد خبر 6256047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha