۲۲ مهر ۱۴۰۳، ۲۳:۳۴

مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام خبر داد؛

ایجاد سازه بتنی خاکی در ضلع شرقی شهر ایلام برای جلوگیری از سیلاب

ایجاد سازه بتنی خاکی در ضلع شرقی شهر ایلام برای جلوگیری از سیلاب

ایلام-مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام از ایجاد سازه بتنی خاکی در ضلع شرقی شهر ایلام برای جلوگیری از سیلاب خبر داد.

یاسم خانمحمدیان در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه احداث این سازه یکی از خواسته‌های بحق اهالی شهرک هجرت واقع در ضلع شرقی شهر ایلام بود گفت: هدف از ساخت این سازه کنترل سیل و رسوب خاک، تغذیه آبخوان هستند.

وی گفت: برای احداث این سازه مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان از طریق مدیریت بحران تخصیص یافت که با همکاری منابع طبیعی و آبخیز داری استان این پروژه در حال احداث می‌باشد که در بازدید که امروز از این پروژه شد عملیات اجرایی آن از پیشرفت خوبی برخودار است.

خانمحمدیان عنوان کرد: با اتمام این پروژه اهالی منطقه شهرک هجرت بویژه خیابان‌های هجرت ۹ مشکلی بابت تهدید سیل و روان آب‌های ناشی از بارش باران نخواهند داشت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های این اداره کل توسعه طرح‌های آبخیزداری در نقاط مختلف استان با هدف حفظ خاک، تغذیه سفره‌های زیرزمینی، پیشگیری از سیلاب و تثبیت خاک است.

خانمحمدیان افزود احداث این سازه که از نوع خاکی با روکش بتن و ریپ بندی است که با اعتباری که از طریق اداره کل مدیریت بحران که اخیراً در اختیار منابع طبیعی قرار داد احداث شده و ضمن تثبیت و جلوگیری از رسوب خاک با توجه به اینکه در دامنه کوه با شیب تند و مشرف به منازل مسکونی است، موجب مهار سیلاب و جلوگیری از ورود سیل به منازل پایین دست که همه ساله شاهد آن بودیم جلوگیری خواهد شد.

وی گفت: این پروژه تا قبل از بارندگی‌ها به اتمام خواهد رسید.

کد خبر 6256082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha