۲۳ مهر ۱۴۰۳، ۸:۳۵

گفت وگوی مهر؛

حضرت معصومه(س) پرچم تبیین امامت و ولایت امام‌علی (ع) را برافراشت

حضرت معصومه(س) پرچم تبیین امامت و ولایت امام‌علی (ع) را برافراشت

مشگین‌شهر _ رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مشگین‌شهر گفت: فاطمه معصومه(س) پرچم تبیین درباره امامت و ولایت امام‌علی(ع) را برافراشت.

محمد جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: فاطمه معصومه (س) پرچم تبیین درباره امامت و ولایت امام‌علی (ع) را برافراشتند که مظهر دختر اجتماعی در معنای دینی و اسلامی هستند که در نهایت عفاف و حجاب، نقش اجتماعی آفریدند و این حضور مؤثر اجتماعی برای دختران و بانوان ما الگویی راهگشا و کاربردی است.

وی با بیان اینکه حضرت معصومه (س) مظهر فضائل هستند ادامه داد: حضرت فاطمه معصومه (س) شخصیتی رفیع دارند به گونه‌ای که اهل بیت (ع) از ایشان، با جلالت و تکریم یاد کرده‌اند.

جعفری تصریح کرد: حضرت فاطمه معصومه (س) مانند ستاره‌ای درخشان و گوهری گران‌بها در آسمان ایران اسلامی و قم می‌درخشد و روز به روز پرتو شعاع نورانی این فرزند امام، تابان‌تر و برکات آن بیشتر می‌شود.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی مشگین‌شهر با اشاره به اینکه بزرگترین عامل حجاب و عفاف پیش زمینه‌های تحقق و پیروزی و استمرار انقلاب است خاطرنشان کرد: حجاب و عفاف مقوله‌ای شرعی و قرآنی است و جز زیرساخت‌های فرهنگی به‌حساب می‌آید چراکه برهنگی فرهنگی جامعه را به بی‌بند و باری و فساد می‌کشاند.

وی با اشاره به عبادت و پرهیزکاری حضرت معصومه بیان کرد: بانوان به تاسی از حضرت معصومه (س) در عمل به تکالیف خود می‌توانند به رتبه‌هایی از پاکی دست یابند و مادران خوبی باشند عفاف و حجاب در سیره حضرت معصومه (س) با وجود کاستی منابع و گزارشات تاریخی درباره زندگی و حیات کوتاه این بانوی بزرگ بهترین درس برای همه بانوان است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان مشگین‌شهر گفت: از ویژگی‌های مهم حضرت معصومه (س)، کراماتی است که نه از زبان افراد عادی بلکه از زبان علما و مراجع نقل شده، آن بانوی ارجمند نه تنها خود عالمه بودند بلکه علما هم برای رفع مسائل علمی به محضر ایشان می‌رفتند.

کد خبر 6256128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha