۲۳ مهر ۱۴۰۳، ۹:۰۹

بیگی مطرح کرد؛

فعالیت ۱۲۷۵ کیوسک در تهران/ مبلغ اجاره‌ ون‌کافه‌ها

فعالیت ۱۲۷۵ کیوسک در تهران/ مبلغ اجاره‌ ون‌کافه‌ها

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از فعالیت ۱۲۷۵ کیوسک در تهران خبر داد و گفت: شهرداری موافق فروش دخانیات در کیوسک‌ها نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید بیگی، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در نشست خبری درباره فعالیت کیوسک داران اظهارداشت: اتحادیه کیوسک‌های مطبوعاتی تهران از دهه ۷۰ فعالیت خود را آغاز کرده است. در همان دوران، شهرداری تهران قراردادی برای افزودن تعداد کیوسک‌های مطبوعاتی به منظور حمایت از نشریات منعقد کرد. اما با گذشت زمان و کاهش استقبال از مطبوعات، قراردادها به افراد دیگری، عمدتاً ایثارگران واگذار شد.

بیگی ادامه داد: شهرداری تهران در این زمینه مالک زمین‌هایی که کیوسک‌ها در آن نصب شده‌اند، نیست. بر اساس قوانین، شهرداری تهران مستثنی از قوانین مالک و مستأجر شده است، این به معنای عدم حق بهره‌برداری از این زمین‌ها برای افراد است.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران ادامه داد: شهرداری برای اجاره زمین‌ها، بسته به موقعیت کیوسک‌ها در خیابان‌های اصلی، فرعی یا میدان‌ها، مبلغ اجاره متفاوتی را تعیین کرده است که توسط کارشناسان دادگستری ارزیابی می‌شود. این مبلغ با احتساب اینکه اکنون افزایش یافته، به حدود یک تا دو میلیون تومان در ماه رسیده است. یکی از چالش‌های اصلی شهرداری، پرداخت اجاره‌های واقعی توسط بهره‌برداران کیوسک‌ها است. همچنین کیوسک‌ها باید قوانین مربوط به حفظ سیما و منظر شهری را رعایت کنند و در صورت عدم رعایت، شهرداری موظف به نظارت و اقدام خواهد بود.

وی افزود: تعداد کیوسک‌ها در تهران اکنون ۱۲۷۵ مورد است و در آن‌ها روزنامه، کتاب، تنقلات، صنایع دستی و گل به فروش می‌رسد.

شهرداری موافق فروش دخانیات در کیوسک‌ها نیست

بیگی بیان داشت: شهرداری موافق فروش دخانیات در کیوسک‌ها نیست و تبلیغ آن‌ها در کیوسک‌ها ممنوع است ولی البته کیوسک داران قانونا عاملیت پخش دخانیات را دارند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران گفت: با توسعه کیوسک‌ها مخالفیم و بر کیوسک‌ها هم باید نظارت باشد، نقل و انتقال آنها ممنوع است. همچنین امکان خرید و فروش کیوسک‌ها وجود ندارد و اگر کسی فوت شود کیوسک جمع می‌شود.

وی با بیان اینکه تراکم کیوسک‌ها در مناطق ۶،۱۱و ۱۲ زیاد است، گفت: دست مافیا را در مورد کیوسک‌ها قطع کردیم. البته با کاسبی کیوسک‌دار مشکلی نداریم و باید طراحی جدید صورت گیرد.

نرخ اجاره کیوسک‌ها در تهران

بیگی اعلام کرد: نرخ اجاره کیوسک‌ها، درجه یک ماهانه یک میلیون و ۹۵۰ هزار تومان، درجه دوم، یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و درجه سوم ۶۵۰ هزار تومان است.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در مورد فعالیت ون کافه‌ها گفت: شناسایی و ساماندهی آنها صورت گرفته است و ملاحظات بهداشتی و اماکنی در آنها مد نظر قرار گرفت.

۵۰ مورد فعالیت مجاز ون کافه در پایتخت

وی با اشاره به اینکه اکنون ۵۰ مورد فعالیت مجاز ون کافه در تهران داریم، گفت: کار گروهی در هر منطقه هست که محل فعالیت ون کافه‌ها را بررسی می‌کند و مبلغ اجاره هر متر مربع روزانه ۱۸ هزار تومان است.

وی با بیان اینکه شهردار تهران، بر این باور است که شهرداری باید به‌عنوان پیشگام وارد عمل شود و سایر نهادهای مرتبط را با خود همراه کند، اظهار کرد: یکی از مشکلات عمده در این حوزه، فعالیت‌های غیرمجاز است. شهرداری مجوزهایی به‌صورت سه‌ماهه صادر می‌کند، اما تعدادی از این کسب‌وکارها بدون دریافت مجوز فعالیت می‌کنند. در این خصوص، جلساتی با وزارت بهداشت برگزار شده تا ضوابط بهداشتی مربوط به فروش مواد غذایی در این کسب‌وکارها تعیین شود. در صورت دریافت مجوز، کسب‌وکارها ملزم به رعایت استانداردهای بهداشتی و دیگر مقررات شهرداری خواهند بود.

۱۲۰ میلیارد تومان کل گردش مالی شرکت ساماندهی مشاغل

بیگی بیان داشت: ۱۲۰ میلیارد تومان کل گردش مالی شرکت ساماندهی مشاغل بوده است.

برنامه‌ها جامع برای جلوگیری از بازگشت دستفروشان به معابر اصلی

وی افزود: در زمینه ساماندهی دستفروش ها نیز شهرداری اعلام کرد که برنامه‌های جامعی برای جلوگیری از بازگشت دستفروشان به معابر اصلی، به ویژه در نقاط پرتردد مانند خیابان ولیعصر و چهارراه‌های مهم شهر اجرا شده است. طبق این برنامه، بازاری برای دستفروشان ایجاد شده تا فعالیت‌های آن‌ها به شیوه‌ای کنترل‌شده و قانونی انجام شود. با این حال، مسئولان اذعان دارند که به دلیل ماهیت اجتماعی این پدیده و نیاز به همراهی سایر نهادها، برخورد با دستفروشان غیرمجاز همچنان با چالش‌هایی روبرو است.

بیگی تاکید کرد: شهرداری تهران اعلام کرده که نظارت مداوم بر معابر شهری و همکاری با نهادهای دیگر، از جمله بهزیستی، در راستای کنترل وضعیت کودکان کار و دستفروشان ادامه دارد و تلاش‌ها برای ساماندهی این افراد و ایجاد اشتغال پایدار برای آن‌ها در حال پیگیری است.

کد خبر 6256136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha