۲۳ مهر ۱۴۰۳، ۸:۵۴

هلال‌احمر:

امدادگران در حمله اسراییل به بیمارستان آسیب ندیدند

امدادگران در حمله اسراییل به بیمارستان آسیب ندیدند

جمعیت هلال‌احمر در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله رژیم صهیونیستی به مراکز درمانی و امدادی این جمعیت بر تسکین آلام بشری به ویژه در مناطق جنگ‌زده تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جمعیت هلال‌احمر در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله رژیم صهیونیستی به مراکز درمانی و امدادی این جمعیت در مرز سوریه و لبنان و جنایت جنگی خواندن این اقدام، بر پایبندی به اهداف عالی نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر مبنی بر حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها و تسکین آلام بشری بویژه در مناطق جنگ‌زده تاکید کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

پیرو مشی و سیره بشردوستانه «نظام جمهوری اسلامی ایران»، که کمک به مظلومان عالَم را تکلیف دینی و انسانی خود می‌داند و بر اساس اصول بنیادینِ «نهضت بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر»، که جمعیت‌های ملی را ملزم کرده است تا بدون تبعیض به مجروحان جنگ کمک کنند و در ظرفیت بین‌المللی و ملی خود برای پیشگیری از درد و رنج بشری تلاش کنند و آن را کاهش دهند، «جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران» در هفته سوم مهرماه سال جاری یک بیمارستان صحرایی و انبار دارویی در مرز لبنان و سوریه برپا کرد تا بدین وسیله مردم بی‌دفاع «لبنان» که بر اثر حملات ارتش رژیم صهیونیستی به کشورشان دچار آسیب جسمی شده‌اند، در این بیمارستان بستری و مداوا شوند.

متأسفانه، در اقدامی‌کاملا خلاف «اصول بنیادین حقوق بین‌الملل بشردوستانه»، به ویژه «اصل تفکیک» که قاطعانه بر حمایت از غیرنظامیان در مخاصمه‌های مسلحانه تأکید و حمله به آنان را ممنوع می‌کند، ارتش رژیم صهیونیستی در بامداد پنج‌شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳ بیمارستان صحرایی هلال‌احمر ایران و انبار دارویی آن را در حمله‌های هوایی آماج بمباران قرار داد و با ویران کردن و به آتش کشیدن بیمارستان و اقلام امدادی، زیستی و دارویی که برای کمک به بیماران در انبار آن ذخیره شده بود، بار دیگر مرتکب جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی شد.

این فاجعه ضدبشری، با توجه به آنکه هنوز مجروحان به بیمارستان منتقل نشده بودند، هیچ تلفات انسانی در بر نداشت و کادر درمان و امدادگران خدمتگزار در بیمارستان نیز در سلامت هستند.

جمعیت هلال‌احمر ایران، ضمن محکوم کردن این عمل شنیع که نقض فاحش حقوق بین‌الملل بشردوستانه قلمداد می‌شود، با پایبندی به وظایف انسان‌دوستانه‌ای که در اساسنامه قانونی آن و در مقررات بین‌المللی مربوطه، از جمله کنوانسیون‌های ۱۹۴۹ ژنو و اساسنامه‌ی نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر، ذکر شده است و با توکل به عنایات حضرت حق تعالی و تکیه بر ایمان امدادگران و کادر درمان و امکانات امدادی و پزشکی خود، اکنون در حال فراهم کردن مقدمات برپایی یک بیمارستان صحرایی جدید برای مداوای مردم جنگ‌زده لبنان است و در این مسیر مقدس و خداپسندانه، نهایت تلاش خود را صرف خواهد کرد.

جمعیت هلال‌احمر همچنین وظیفه خود می‌داند از مردم عزیز ایران که با کمک‌های نقدی و غیرنقدی، نقش مهمی را در حمایت این جمعیت از مردم لبنان ایفا می‌کنند، قدردانی کند. از خداوند متعال سلامت و سعادت هموطنان مهربان و خیرین نیک‌اندیش را خواستار است.

کد خبر 6256191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha