۲۳ مهر ۱۴۰۳، ۹:۳۹

معاون میراث‌فرهنگی استان گلستان تشریح کرد؛

علت ریزش ساختمان تاریخی در گرگان چه بود؟

علت ریزش ساختمان تاریخی در گرگان چه بود؟

گرگان- معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان گفت: یکی از علت‌های ریزش ساختمان تاریخی صادقیان عدم رسیدگی مالکان برای مرمت بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی حسینقلی‌زاده گفت: خانه صادقیان یکی از ۸۰۰ اثر تاریخی ارزشمند در شهر تاریخی استرآباد (گرگان) و مربوط به دوره قاجار است که به دلیل متروکه ماندن و عدم رسیدگی مالکان دچار آسیب شده است.

وی افزود: با توجه به تردد انواع وسایل نقلیه در گذر مشرف به جرز اصلی این ساختمان خسارت‌های فراوانی وارد شده ولی به دلیل عدم رسیدگی مالکان و توجه نداشتن به مکاتبات هشداری این اداره کل شاهد حادثه ریزش دیواره شمال شرقی بودیم.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان اظهار داشت: پس از دریافت وقوع این حادثه مأمورین یگان حفاظت در محل حضور یافتند و بر اساس دستورالعمل پس از جمع‌آوری آثار تخریبی، کار مرمت و بازسازی عین به عین آغاز خواهد شد.

حسینقلی‌زاده ادامه داد: شهر گرگان دارای غنای تاریخی-فرهنگی ارزشمندی است که به دلیل اهمیت آن در فهرست آثار ملی قرارگرفته است و در صورت عدم همراهی، بزرگان، ساکنان و مالکان اصیل این شهر، حتی اعتبارات ملی هم به‌تنهایی برای حفاظت و مرمت این شهر کافی نیست.

به گفته وی خانه تاریخی صادقیان مربوط به دوره قاجار بوده که در بهمن‌ماه سال ۱۴۰۲ با شماره ۳۴۰۸۷ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

کد خبر 6256195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha