۲۳ مهر ۱۴۰۳، ۹:۰۸

نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد؛

بارش در ارتفاعات استان سمنان/ هوا سردتر می‌شود

بارش در ارتفاعات استان سمنان/ هوا سردتر می‌شود

سمنان- نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که با استقرار سامانه کم فشار بارشی در استان سمنان شاهد بارش در ارتفاعات و کاهش حدودی دمای هوا به خصوص در نیمه شمالی خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار مهر، نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که با استقرار و فعالیت سامانه کم فشار بارشی در نیمه شمالی و ارتفاعات استان سمنان شاهد بارش باران خواهیم بود این بارش‌ها قدری از میزان دمای هوا خواهد کاست.

بارش‌ها در ارتفاعات استان سمنان به گفته سازمان هواشناسی امروز دوشنبه و فردا سه شنبه ادامه خواهند داشت همچنین مه آلودگی و کاهش دید و همچنین لغزندگی جاده‌های روستایی و معابر بین شهری در آثار آن در ارتفاعات شمالی استان است.

سازمان هواشناسی اعلام کرده بر اساس تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های پیش یابی، تا روز سه شنبه در نیمه غربی و صنعتی افزایش نسبی غلظت غبار و آلاینده‌های جوی پیش بینی می‌شود در نتیجه به نظر می‌رسد عمده بارش‌ها طی امروز و فردا در شمال، ارتفاعات و همچنین شرق استان باشد.

کارشناسان هواشناسی استان سمنان تا روز چهارشنبه افزایش ابر و بارندگی‌های پراکنده رگباری، رعد و برق و وزش بادهای شدید را در ارتفاعات و نواحی شمالی پیش بینی کردند. برای سمنان بیشینه و کمینه دمای هوای برای امروز دوشنبه ۲۹ و ۱۵ درجه بالای صفر اعلام شده و تغییرات خاص جوی به جز افزایش آلاینده‌های صنعتی مشاهده نمی‌شود.

در دامغان آسمان نیمه ابری است و در نیمه شب گذشته در بخش‌های شمالی شهرستان باران باریده است. بیشینه و کمینه دمای هوای شهرستان دامغان برای امروز ۲۸ و ۱۱ درجه بالای صفر است در ارتفاعات شاهرود هم شب گذشته شاهد بارش‌هایی بودیم مانند اتفاقی که در میامی رخ داده است.

در شاهرود بیشینه و کمینه دمای هوای ۲۶ و ۱۰ درجه بالای صفر اعلام و فردا این شاخص ۲۴ و ۹ درجه بالای صفر است که نشان می‌دهد هوا در دیار شاهوار، قدری سردتر هم خواهد شد البته دلیل این سرما بارش‌ها در ارتفاعات شهرستان است.

میامی نیز آسمانی نیمه ابری دارد برای امروز در این شهرستان بیشینه و کمینه دمای هوا ۲۷ و ۱۲ درجه بالای صفر اعلام شده و تا چهارشنبه شاهد بارش‌های پراکنده خواهیم بود برعکس این موضوع در گرمسار رخ داده است شهرستانی بدون بارش تا پایان هفته و همچنین میزبان غبار و آلاینده‌های صنعتی.

بارش در ارتفاعات شمالی و به خصوص شرقی استان سمنان تا پایان روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت در نتیجه شهرستان‌های دامغان شاهرود و میامی و به خصوص بخش‌های کالپوش و بسطام شاهد کاهش دمای هوا خواهند بود.

کد خبر 6256215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha