۲۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۱۷

مسوول قرارگاه فرهنگی اجتماعی بانوان چهارمحال ‌و بختیاری:

ششمین دوره گفتمان‌های دینی در مدارس استان درحال برگزاری است

ششمین دوره گفتمان‌های دینی در مدارس استان درحال برگزاری است

شهرکرد-مسوول قرارگاه فرهنگی اجتماعی بانوان چهارمحال ‌و بختیاری گفت: ششمین دوره گفتمان‌های دینی با حضور اساتید مبلغه بین‌المللی در مدارس دخترانه استان درحال برگزاری است.

فاطمه اسکندری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به برگزاری ششمین دوره گفتمان‌های دینی در استان با حضور اساتید مبلغه بین‌المللی، اظهار کرد: در این برنامه اساتید مبلغه در مدارس متوسطه دوره اول و دوم دخترانه همچنین مقرهای دختران انقلاب در شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، لردگان، اردل، فلارد، خانمیرزا، کوهرنگ و سامان حضور پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری ششمین دوره گفتمان‌های دینی در چهارمحال و بختیاری از ۲۲ مهرماه آغاز شده و تا تاریخ ۲۴ مهرماه ادامه دارد، افزود: این برنامه با محوریت معرفی نقش خانوادگی و اجتماعی حضرت معصومه (س) و روایت زیست مقاومت درحال برگزاری است.

مسئول قرارگاه فرهنگی اجتماعی بانوان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این دوره از گفتمان‌های دینی در استان با حضور اساتید مبلغه بین‌المللی فاطمه هوشینو از ژاپن، زینب تاش از ترکیه، زینب پیروعلی از تایلند، زینب‌نرگس تاشکایناتان از ترکیه، سکینه پیروعلی از تایلند، شاهانه حسین آوا از آذربایجان و نور زهرا بینتی شمسوری از مالزی برگزار می‌شود.

اسکندری عنوان کرد: در این دوره از گفتمان‌های دینی تلاش شده الگوگیری اساتید مبلغه بین‌المللی از سیره و زندگی حضرت معصومه (س) در تشرف به دین مبین اسلام در جمع دختران نوجوان چهارمحال و بختیاری تبیین شود و پس از آن الگوی مقاومت زنانه‌ای که در سیره بانوان جهان اسلام وجود داشته و امروزه نیز در زنان غزه و لبنان دیده می‌شود توسط اساتید این دوره بیان می‌شود.

وی اضافه کرد: هدف از دعوت اساتید مبلغه بین‌المللی در چهارمحال و بختیاری این موضوع نیست که برای دختران استان این ذهنیت ایجاد شود که باید این افراد را الگوی خود قرار دهند بلکه ما تلاش می‌کنیم این مفهوم را بیان کنیم که بانوانی هستند که با وجود تمامی سختی‌هایی که در زندگی خانوادگی، اجتماعی و کشور خود دارند اما استقامت و مقاومت می‌کنند تا شبیه الگوی سوم زن مسلمان شوند بنابراین دختران مسلمان ایرانی نیز می‌توانند الگویی برای دیگران باشند.

مسئول قرارگاه فرهنگی اجتماعی بانوان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در گذشته نیز دوره‌های گفتمان دینی با حضور اساتید مبلغه بین‌المللی در استان برگزار شده بود، تصریح کرد: دوره‌های قبلی بازتاب بسیار مطلوبی داشتند درواقع روایت یک الگوی غربی از زبان بانوانی که در این کشورها زیست داشته‌اند از سوی دختران نوجوان استان بسیار مورد استقبال قرار داشت و به دلیل همین بازتاب‌ها و اثرات مثبت برگزاری ششمین دوره از گفتمان‌های دینی در دستور کار قرار گرفت که هم‌اکنون در حال برگزاری است.

کد خبر 6256260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha