۲۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۲۰

جزئیات جدید درباره سومین سوءقصد احتمالی به جان ترامپ

جزئیات جدید درباره سومین سوءقصد احتمالی به جان ترامپ

فردی که در نزدیکی گردهمایی انتخاباتی رئیس جمهور سابق آمریکا با اسلحه و مهمات بازداشت شده بود، به قید وثیقه آزاد شده است!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، مظنون اهل نِوادا که شنبه‌شب بیرون از یکی از ایست‌بازرسی‌های محل گردهمایی دونالد ترامپ، نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در کالیفرنیای جنوبی با سلاح و مهمات بازداشت شده بود، همان شب به قید وثیقه ۵ هزار دلاری آزاد شد!

چاد بیانکو، کلانتر «ریورساید کانتی» گفته است که این مظنون ۴۹ ساله و ساکن لاس‌وگاس، یک خودروی شاسی‌بلند مشکی ثبت‌نشده با پلاکی که دست‌ساز بود را می‌راند که نیروهای امنیتی در ایست بازرسی نزدیک گردهمایی ترامپ در «کوآچلا» در شرق لس‌آنجلس او را متوقف کردند.

به گفته بیانکو، راننده مدعی شد که خبرنگار است اما مشخص نبود که مدارک هویتی او معتبر باشد. همچنین بر اساس گزارش اولیه، نیروهای امنیتی پس از مشاهده «به‌هم ریختگی» اتاق خودرو و تفتیش آن، سلاح و مهمات به همراه چند گذرنامه و گواهینامه رانندگی با اسامی مختلف کشف کردند.

در بیانیه معاونت پلیس ریورساید کانتی آمده که این فرد به ظن حمل یک سلاح آماده شلیک و یک خشاب با گنجایش بیشتر از معمول، بازداشت شده است.

بر اساس بیانیه مذکور، این حادثه، امنیت ترامپ یا حاضران در گردهمایی را تهدید نکرد و مظنون پیش از رسیدن رئیس جمهور سابق به محل، بازداشت شده بود. این فرد باید دوم ژانویه ۲۰۲۵ در دادگاه حاضر شود.

بیانکو از اشاره یا گمانه‌زنی درباره انگیزه‌های مظنون خودداری کرد. به گفته وی، در صورت عبور مظنون از این ایست‌بازرسی، یک ایست بازرسی دیگر که نیروهای سرویس مخفی مسئولیت آن را برعهده داشتند، برپا بود.

به‌دنبال دو سوءقصد به جان ترامپ در ماه‌های اخیر، تدابیر امنیتی پیرامون او و گردهمایی‌هایی انتخاباتی‌اش بسیار شدید است. دادگاهی در آمریکا ماه گذشته علیه یک مظنون دیگر به اتهام اقدام به ترور و زیر نظر داشتن ترامپ به مدت ۱۲ ساعت و نوشتن نامه‌ای با مضمون علاقه‌اش به کشتن وی، کیفرخواست صادر کرد.

همچنین دو ماه پیش نیز ترامپ در جریان سخنرانی در گردهمایی‌اش در پنسیلوانیا هدف قرار گرفت و گلوله ضارب گوش رئیس جمهور سابق را زخمی کرد. مظنون نیز به ضرب گلوله نیروهای سرویس مخفی کشته شد.

کد خبر 6256307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha