۲۴ مهر ۱۴۰۳، ۷:۴۱

کارشناس هواشناسی در گفتگو با مهر:

موج جدید بارش‌ها از چهارشنبه شب وارد کشور می‌شود

موج جدید بارش‌ها از چهارشنبه شب وارد کشور می‌شود

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: سامانه جدید بارش‌ها از فردا شب (چهارشنبه، ۲۵ مهر) از شمال غرب وارد کشور می‌شود و تا هفته آینده در نوار شمالی کشور بارش‌ها تداوم دارد.

صادق ضیائیان رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه روند کاهش دمای هوای پاییزی با تداوم در اکثر نقاط کشور آغاز شده است، اظهار کرد: امروز (سه‌شنبه، ۲۴ مهر) بارش پراکنده در استان‌های گیلان، غرب مازندران، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: فردا (چهارشنبه، ۲۵ مهر) در شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بارش خفیف باران دور از انتظار نیست و روز پنجشنبه (۲۶ مهر) در شمال غرب کشور بارش پراکنده و وزش باد رخ خواهد داد.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: روز جمعه (۲۷ مهر) در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و شمال زنجان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود و طی دو روز آینده دریا خزر مواج خواهد بود.

وی افزود: سامانه جدید بارش‌ها از فردا شب از سمت شمال غرب وارد کشور خواهد شد و تا روز دوشنبه (۳۰ مهر) هفته آینده در نوار شمالی کشور به فعالیت خود ادامه خواهد داد و شدت بارش‌ها در استان‌های گیلان، مازندران و جنوب گلستان رخ خواهد داد.

ضیائیان در پایان گفت: آسمان تهران امروز، صاف و گاهی وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک با حداقل و حداکثر دمای ۱۷ و ۲۸ درجه سانتیگراد و فردا صاف و گاهی وزش باد با کمترین و بیشترین دمای ۱۷ و ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 6256460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha