۲۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۳۲

آغاز نخستین جشنواره بازی‌های بومی محلی بازنشستگان کشوری

آغاز نخستین جشنواره بازی‌های بومی محلی بازنشستگان کشوری

نخستین جشنواره بازی‌های بومی و محلی با حضور ۱۲۸۳ ورزشکار پیشکسوت زن و مرد از صبح امروز آغاز شده و تا روز چهارشنبه (۲۵ مهرماه) ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، از آنجایی که بازی‌های بومی و محلی و فکری یکی از موثرین راه‌های یادگیری و تقویت حافظه و همچنین پویایی و شادابی در دوران سالمندی است و همچنین در راستای اعتلا و ترویج فرهنگ ورزش سلامت محور، اداره کل خدمات رفاهی بازنشستگان صندوق «نخستین جشنواره سراسری بازی‌های محلی، بومی و فکری بازنشستگان کشوری» را به میزبانی شهر رشت اجرا کرده است.

مطالعات نشان می‌دهد که فعالیت‌های فیزیکی و ذهنی، از جمله بازی‌های سنتی، می‌توانند به بهبود سلامت روان و کیفیت زندگی در سالمندان کمک کنند. این بازی‌ها نه تنها باعث افزایش تحرک بدنی می‌شوند، بلکه تعامل اجتماعی و تقویت حس رقابت سالم را نیز به همراه دارند. بنابراین، جشنواره حاضر فرصتی برای ارتقا سلامت و نشاط جامعه بازنشستگان به شمار می‌آید.

بر اساس این گزارش، این مسابقات قرار است با حضور ۱۲۸۳ نفر از ورزشکاران برتر مسابقات استانی که در ماه‌های گذشته به همت مدیریت‌های استانی صندوق بازنشستگی کشوری و با حضور پرشور و فعال بازنشستگان برگزار شده بود، از امروز (دوشنبه ۲۳ مهرماه) به مدت سه روز اجرا می‌شود.

این مسابقات در ۶ رشته ورزشی به کاپ، مینی گلف، هفت سنگ مهارتی، کورن هول، اتللو و اونو در دو بخش بانوان و آقایان برگزار می‌شود.

کد خبر 6256477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha