۲۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۲۷

معاون صنایع‌دستی همدان:

هنرمندان صنایع دستی همدانی ۵۱۰میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند

هنرمندان صنایع دستی همدانی ۵۱۰میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند

همدان ـ معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان از پرداخت ۵۱۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی و تبصره ۱۸ به هنرمندان صنایع‌دستی استان همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا خلجی، پیش از ظهر روز دوشنبه ۲۳ مهرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۲۴۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب طرح مشاغل خانگی به ۳۶۷ نفر از هنرمندان صنایع‌دستی استان همدان و ۲۷۰ میلیارد ریال در قالب تسهیلات تبصره ۱۸ به هنرمندان همدانی پرداخت شده است.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان ادامه داد: ۴۵ هزار و ۸۳۲ هنرمند صنایع‌دستی استان همدان در ۸۵ رشته فعال صنایع‌دستی استان مانند سفال و سرامیک، منبت و معرق چوب، رودوزی‌ها، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، زیورآلات سنتی، گلیم و چرم فعالیت دارند.

خلجی گفت: سال گذشته تعداد هزار و ۹۱۹ مجوز تولید انفرادی صنایع‌دستی در این استان صادر و یا تمدید شده و در راستای توسعه و حمایت از هنرهای صنایع‌دستی استان همدان ۲۵۶ کارت شناسایی، هزار و ۲۸۷ پروانه تولید انفرادی، ۳۶۷ مجوز پروانه تولید کارگاهی و ۹ جواز تأسیس کارگاهی، صادر هم تمدید شده است.

کد خبر 6256559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha