۲۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۳۲

معاون استاندار بوشهر مطرح کرد؛

توسعه صنایع فرآوری و تکمیل زنجیره ارزش خرما در استان بوشهر

توسعه صنایع فرآوری و تکمیل زنجیره ارزش خرما در استان بوشهر

بوشهر- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر از تلاش و برنامه ریزی برای توسعه صنایع فرآوری و تکمیل زنجیره ارزش خرما در استان بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی باستین صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تولید آبزیان و محصولات کشاورزی از مزیت‌های اقتصادی استان بوشهر است که حمایت‌های لازم از فعالان این حوزه‌ها صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به تولید حدود ۱۹۰ هزار تن محصول از نخلستان‌های استان بیان کرد: خرما یک محصول مهم و ارزشمند و خرمای استان بوشهر دارای کیفیت ممتازی است که به نقاط مختلف کشور و جهان صادر می‌شود.

تقویت معیشت نخلداران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با تاکید بر تکمیل زنجیره ارزش محصولات کشاورزی گفت: توسعه صنایع فرآوری خرما و تکمیل زنجیره ارزش محصولات راهبردی و همچنین افزایش سطح کیفی بسته‌بندی خرما، باعث بهبود بازار و تقویت معیشت نخلداران می‌شود.

باستین با اشاره به این‌که در اواخر فصل برداشت محصول از نخلستان‌های استان هستیم، گفت: تا کنون ۱۰۵ هزار تن خرما و ۶۵ هزار تن خارک و رطب برداشت شده و پیش‌بینی می‌شود امسال در مجموع محصول برداشت شده به ۱۹۰ هزار تن برسد.

تولید ۷۰۰ هزار تن گوجه فرنگی

وی همچنین گفت: برای افزایش فروش محصولات کشاورزی در داخل کشور و همچنین صادرات آن به خارج کشور رایزنی‌های بسیار خوبی صورت گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر افزود: همچنین در فصل برداشت میگو شاهد تلاش ارزشمند صیادان و برداشت هزار و ۳۶۲ تن صید این آبزی در خلیج‌فارس بودیم.

وی با اشاره به این‌که در زمینه تولید گوجه خارج از فصل نیز به‌زودی برداشت محصول و صدور آن به بازارهای داخلی و خارجی آغاز می‌شود، اضافه کرد: پیش‌بینی برداشت ۷۰۰ هزار تن محصول را داریم.

کد خبر 6256667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha