۲۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۴۰

پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی پایلوت تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی

پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی پایلوت تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی

مدیرکل دفتر یکپارچگی و بهره‌وری اراضی سازمان امور اراضی کشور گفت: طرح «هر شهرستان یک پایلوت تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی» در مدت یک سال به طور میانگین ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، روح‌الله درویش خضری، مدیرکل دفتر یکپارچگی و بهره‌وری اراضی سازمان امور اراضی کشور گفت: در قالب طرح «هر شهرستان یک پایلوت» در مجموع تجمیع و یکپارچه‌سازی ۲۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی هدف‌گذاری شده و این طرح تاکنون به طور میانگین ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که می‌توان آن را موفقیت‌آمیز ارزیابی کرد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح در سال ۱۴۰۲ کلید خورد، افزود: سال گذشته اجرای ۱۰ هزار هکتار در قالب طرح «هر شهرستان یک پایلوت تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی» از سوی سازمان امور اراضی کشور هدف‌گذاری شد که با ترویج، اقبال کشاورزان و تأمین منابع اعتباری، این عدد به ۱۳ هزار هکتار افزایش یافت.

وی ادامه داد: برای هر پایلوت در هر شهرستان، حداقل ۱۰۰ هکتار اجرای تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی را هدف‌گذاری کرده‌ایم.

مدیرکل دفتر یکپارچگی و بهره‌وری اراضی سازمان امور اراضی کشور درباره جزئیات بیشتر این طرح توضیح داد: اکنون نزدیک به ۴۸۰ پایلوت تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی در ۳۰۰ شهرستان در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: برخی از شهرستان‌ها دو تا سه پایلوت را اجرا می‌کنند و بعضی دیگر به دلیل کوهستانی بودن و محدودیت‌های جغرافیایی، پایلوت ندارند.

درویش خضری تصریح کرد: ما ۸ پایلوت نمونه و ویژه کشوری در استان‌های پیشگام قم، قزوین، البرز، تهران، زنجان، سمنان و اصفهان انتخاب کرده‌ایم و عملیات تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی در این استان‌ها اجرا شده و یا در حال اجرا است.

وی اظهار کرد: از این تعداد، ۶ پایلوت با موفقیت عملیاتی شده و دو پایلوت دیگر در استان اصفهان به دلیل هزینه‌های زیاد نوسازی و مرمت قنوات، نیاز به اعتبارات بیشتری دارد.

مدیرکل دفتر یکپارچگی و بهره‌وری اراضی سازمان امور اراضی کشور تاکید کرد: با ارائه مشوق‌ها و حمایت‌های اعتباری دولت، اهداف کمی و کیفی این طرح محقق می‌شود.

وی پیشرفت فیزیکی پایلوت‌های تجمیع و یکپارچه‌سازی در قالب طرح مذکور در استان‌هایی همچون زنجان، قزوین و البرز را ۱۰۰ درصد عنوان کرد.

درویش خضری در همین حال تصریح کرد: لرستان، اردبیل، خراسان شمالی، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی نیز در اجرای عملیات تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی در قالب این طرح، عملکرد خوبی داشته‌اند.

این مسئول دولتی با اشاره به اینکه به ازای هر پایلوت، کارگروه‌های شهرستانی و سپس کارگروه استانی تشکیل شده است، گفت: مشکلات و نیازهای شهرستان‌ها و استان‌ها برای انجام عملیات تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی به کارگروه ملی در سازمان امور اراضی کشور منتقل می‌شود.

مدیرکل دفتر یکپارچگی و بهره‌وری اراضی سازمان امور اراضی کشور اظهار کرد: هم‌اکنون ۱۳۰ کارگروه یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی شهرستانی و استانی داریم و مصوبات این کارگروه‌ها لازم‌الاجرا هستند.

درویش خضری گفت: برنامه تجمیع و یکپارچه‌سازی از برنامه‌ها و سیاست‌های مهم وزارت جهاد کشاورزی است و این برنامه با جدیت در دولت چهاردهم ادامه خواهد یافت.

کد خبر 6256803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha