۲۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۰۷

رئیس فدراسیون هندبال:

۱۰۰ هزار ورزشکار سازمان یافته رشته هندبال در کشور فعالیت دارند

۱۰۰ هزار ورزشکار سازمان یافته رشته هندبال در کشور فعالیت دارند

اراک- رئیس فدراسیون هندبال گفت: ۱۰۰ هزار ورزشکار به صورت سازمان یافته در این رشته ورزشی در کشور فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا پاکدل ظهر دوشنبه در نشست مجمع عمومی و سالیانه هیأت هندبال استان مرکزی، کمبود زیرساخت‌ها و عدم حمایت مالی را از مشکلات رشته هندبال در استان‌ها بویژه استان مرکزی عنوان کرد و گفت: تیم بزرگسالان زنان آسیا در رشته هندبال ۵۰ روز آینده به کشور هند اعزام می‌شوند.

وی افزود: هم اکنون ۱۰۰ هزار ورزشکار به صورت سازمان یافته در رشته هندبال کشور فعالیت دارند که حداقل ۴۰ درصد آن آمار بانوان را تشکیل می‌دهد.

رئیس فدراسیون هندبال جمهوری اسلامی ایران با اشاره به قدمت استان مرکزی در رشته هندبال گفت: استان مرکزی و شهر اراک در هندبال جزو استان‌های مهم کشور هستند و این استان چه در بخش لیگ‌های برتر و چه حضور بازیکنان آن در تیم‌های ملی کارنامه درخشانی دارد.

پاکدل تصریح کرد: تیم هندبال ساحلی جمهوری اسلامی ایران هم‌اکنون در تایلند برای مسابقات نوجوانان ساحلی انتخابی جهان حضور دارند و این رقابت‌ها از ۲۵ مهرماه شروع می‌شود.

وی ادامه داد: امسال نوجوانان و جوانان هندبال کشور برای مسابقات قهرمانی پسر آسیا اعزام شدند و تیم بزرگسالان زنان آسیا نیز ۵۰ روز آینده به کشور هند اعزام می‌شوند.

رئیس فدراسیون هندبال جمهوری اسلامی ایران افزود: تیم هندبال آیندگان از سال گذشته تشکیل شد وهم‌اکنون ۲۸ تیم در بخش پسران و ۲۱ تیم در بخش دختران در این رشته فعالیت دارند.

پاکدل ادامه داد: از ۲۸ تیم آیندگان پسر هندبال کشور، سه تیم از استان مرکزی برای استان مرکزی است اما در حال حاضر در بخش بانوان تیمی حضور ندارد.

وی با تاکید برای حمایت هندبال آلومینیوم در لیگ برتر گفت: این تیم در رقابت‌های لیگ برتر توفیقات خوبی داشته و امید است در هندبال نیز شاهد این توفیقات داشته باشیم.

رئیس فدراسیون جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: باشگاه‌ها نقش مهمی در حمایت از ورزش قهرمانی را دارند و امید است همه رشته‌های موفق را مورد توجه قرار دهند.

پاکدل در ادامه از افزایش ۴۰ تا ۵۰ درصدی بودجه هندبال کشور در سال جاری نسبت به مدت مشابه قبل خبر داد.

کد خبر 6256832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha