۲۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۴۴

از سوی معاون محیط‌زیست خراسان‌شمالی؛

علت مرگ پلنگ در سالوکِ اسفراین اعلام شد

علت مرگ پلنگ در سالوکِ اسفراین اعلام شد

بجنورد_ معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط‌زیست خراسان‌شمالی توضیحات تکمیلی علت مرگ پلنگ در سالوکِ اسفراین را اعلام کرد.


به گزارش خبرگزاری مهر، روح‌الله لایق در خصوص لاشه پلنگ جوان کشف شده سالوک، اظهار کرد: در پی کشف لاشه پلنگ در منطقه سالوک در شامگاه پنجشنبه مورخ ۱۹ مهر، محیط بانان لاشه را جهت بررسی کارشناسی به اداره منتقل نمودند.

وی گفت: با حضور کارشناسان حیات‌وحش، لاشه مورد بررسی قرار گرفت و اثرات ناخن شکسته پلنگ دیگری بر روی پشت لاشه پلنگ جوان، نشان از درگیری بین دو پلنگ بر سر طعمه یا ورود به قلمرو بوده است.

معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط‌زیست خراسان‌شمالی افزود: بررسی محتویات معده لاشه پلنگ شامل استخوان و موی قوچ و میش وحشی بوده که احتمالاً در ۲۴ ساعت قبل از مرگ از آن تغذیه نموده است. این وی تصریح کرد: دو فرضیه مرگ پلنگ به‌وسیله سلاح و دیگری کشته‌شدن توسط پلنگ دیگر مطرح شده که با بررسی‌های صورت‌گرفته اثری از گلوله یا ساچمه در اعضای درونی حیوان مشاهده نشد بااین‌حال علت مرگ این پلنگ جوان، آسیب جدی در ناحیه شکمی و خونریزی داخلی (وجود حفره در دو طرف پوست و مشاهده لخته‌های خون در حدفاصل شکم و سینه) می‌باشد.

وی ضمن تشکر از حساسیت علاقه‌مندان به حیات‌وحش در خصوص وضعیت این پلنگ تلف شده بیان کرد: استان خراسان‌شمالی یکی از بهترین زیستگاه‌های پلنگ ایرانی در کشور محسوب می‌شود و حضور و مشاهدات مکرر پلنگ در طبیعت استان نشان از غنای اکولوژیکی طبیعت خراسان شمالی دارد.

کد خبر 6256893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha