۲۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۳۵

فرماندار رضوانشهر:

ساماندهی سگ های ولگرد در رضوانشهر ضروری است

ساماندهی سگ های ولگرد در رضوانشهر ضروری است

رضوانشهر- فرماندار رضوانشهر با بیان اینکه ساماندهی سگ های ولگرد در رضوانشهر ضروری است، گفت: مکان‌های موقت و دائم برای نگهداری این سگ‌ها شناسایی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید نادر صفوی ظهر دوشنبه در دومین جلسه شورای بهداشت ضمن عرض تسلیت وفات حضرت معصومه (س) اظهار کرد: مقوله تأمین، حفظ و ارتقا سلامت و بهداشت جسمی، روانی و فردی و اجتماعی اقشار مختلف جامعه در جهت ایجاد جامعه‌ای پویا و فعال و بانشاط، به تعامل و همکاری تمام ادارات و نهادهای مرتبط همواره مورد تاکید است.

فرماندار رضوانشهر با اشاره به وجود سگ‌های ولگرد در مناطق شهری و روستایی بر اهمیت تسریع در جمع‌آوری و ساماندهی سگ‌های ولگرد و عقیم سازی آنان تأکید کرد و افزود: مکان‌های موقت و دائم برای نگهداری این سگ‌ها شناسایی شود تا از معضلات بهداشتی و اجتماعی ناشی از حضور آن‌ها در محیط شهری و روستایی جلوگیری شود.

صفوی در زمینه حوزه سلامت و بهداشت عمومی بیان داشت: نظارت‌ها باید تشدید یابد و با مراکزی که به قوانین و دستورالعمل‌های حوزه بهداشت و سلامت توجه ننموده و سلامت شهروندان را تهدید می‌کند برخورد جدی قانونی صورت گیرد لذا هیچ‌گونه کوتاهی و قصوری در این زمینه پذیرفتنی نیست.

وی ارتقا وضعیت بهداشت و سلامت جامعه را لازمه نهادینه کردن فرهنگ بهداشت و سلامت در جامعه دانست و گفت: فرهنگ سازی و آموزش یکی از راهکارهای پایداری سلامت در جامعه است که می‌بایست با برنامه ریزی و اطلاع رسانی بهتر و اجرای برنامه‌های مرتبط با سلامت در این حوزه اقدامات شایسته ای انجام گیرد.

کد خبر 6256899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha