۲۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۶:۵۳

استاندارمرکزی:

فرهنگ‎سازی اصلاح الگوی مصرف در مرکزی مورد توجه ویژه باشد

فرهنگ‎سازی اصلاح الگوی مصرف در مرکزی مورد توجه ویژه باشد

اراک- استاندار مرکزی گفت: مدیریت و فرهنگ‎سازی اصلاح الگوی مصرف آب در این استان به عنوان بزرگترین قطب صنعتی کشور باید مورد توجه باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه ظهر دوشنبه در نشست با مسئولان شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی اظهار کرد: کاهش بازندگی در سالهای اخیر سبب شد ورودی و ذخیره سدهای استان کاهش یابد از این رو مسئله تأمین آب، امروز دغدغه اصلی این استان است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه مسأله آب، مدیریت و اصلاح الگوی مصرف آن برای استان مرکزی به عنوان بزرگترین قطب صنعتی کشور باید مورد توجه باشد، ادامه داد: بدون شک کاهش نزولات آسمانی و برداشت‌های بی‌رویه آب از منابع زیرزمینی یک بحران جدی برای همه موجودات از جمله فرونشست زمین را به همراه خواهد داشت.

مخلص الائمه گفت: مجموعه اقدامات آبفای استان و همچنین تعادل‌بخشی بین نظام تأمین و مصرف، مشترکان این استان را از چالش کم آبی نجات داد و این مهم مانع ورود این استان به مرحله بحران آبی به ویژه در شهرهای اراک و ساوه شد.

استاندار مرکزی به اصلاح الگوی مصرف و ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب تاکید کرد و گفت: انتظار می‌رود همه استان‌ها با مدیریت مصرف در راستای کاهش تنش آبی تلاش کنند.

مخلص الائمه افزود: اطلاع‌رسانی در ارتباط با اقدامات صورت گرفته در راستای تأمین آب شرب پایدار و همچنین ایجاد زیرساخت‌های جمع‌آوری و تصفیه بهداشتی فاضلاب به منظور حفاظت از محیط زیست باید به صورت گسترده انجام شود.

روستاهای استان مرکزی امسال کمترین تنش آبی را داشتند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی نیز در این نشست با اشاره به اقدامات صورت گرفته در شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی افزود: به دلیل خشکسالی‌های پیاپی و کمبود منابع آبی، این شرکت تلاش کرد با برگزاری منظم قرارگاه مدیریت تنش آبی و همچنین اقدامات فنی و آموزشی، شبکه توزیع آب شرب این استان را در وضعیت پایداری قرار دهد.

حشمت‌اله عباسی با اشاره به مشکلات تأمین آب روستاهای استان گفت: از تمام ظرفیت‌های آب و فاضلاب استان بهره گیری شد تا روستاها کمترین تنش آبی را داشته باشند و اجرای طرح عظیم جهاد آبرسانی به ۶۷ روستا، بخشی از از این تلاش‌ها است که خوشبختانه رضایتمندی روستاییان را به همراه داشته است.

وی ادامه داد: از آنجایی که درآمد شرکت‌های آب و فاضلاب از محل پرداخت قبوض تأمین می‌شود عواملی از جمله پایین بودن قیمت آب مصرفی در شهر و روستاها، پایین بودن هزینه آب بهای مصرفی روستاها نسبت به شهرها، اعمال ضریب بهای آب مصرفی به آب روستایی در برخی از شهرهای استان و همچنین پایین بودن ضریب اعمال کاهش هفت و ۸ درصدی مشکلات مالی برای سازمان به دنبال داشته است.

کد خبر 6257030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha