۲۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۷:۲۴

امام جمعه سی‌سخت:

مردم دنای پرآب از بی‌آبی رنج می برند

مردم دنای پرآب از بی‌آبی رنج می برند

دنا- امام جمعه سی‌سخت مشکلات آب منطقه دنا در کهگیلویه و بویراحمد را برشمرد و گفت: در حالی که آب منطقه دنا هدر می‌رود مردم دچار بی‌آبی هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام مصطفی واهبی‌زاده امام جمعه سی سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد پیرامون موضوع حل مشکل سدهای اطراف دنا با اشاره به رشته کوه دنا که از رشته کوه زاگرس است گفت: برف و یخچال‌های طبیعی این کوهستان سبب آب زیاد این منطقه بود؛ بعد از انقلاب اسلامی لوله‌کشی آب و زیر ساخت‌ها و امکانات رقم خورد و آب سرچشمه‌های دنا در ایستگاه‌های مخازن آب و زیرساخت‌های آب لوله کشی هدایت شدند.

امام جمعه سی سخت، با اشاره به اینکه منطقه دارای هفتاد روستا است، ابراز داشت: متأسفانه آب رسانی به بخش مرکزی و روستاها دچار مشکل است؛ روستاهای ما از امیر آباد شهر سی‌سخت تا بیش از بیست روستا در امامزاده سادات محمودی در بخش پاتاوه از آب شرب مناسب ۲۴ ساعته محروم هستند.

وی گفت: روستای امیر آباد که به مرکز شهرستان سی‌سخت بسیار نزدیک است، به دلیل وجود طرح‌های ماهی بسیار متعدد و براساس گزارش‌های مختلف و مکتوب بهداشت محیط علوم پزشکی شهرستان دنا و استان کهگیلویه و بویر احمد به شوراهای تأمین استان در ده سال اخیر، آب این منطقه دارای میکروب مدفوعی بوده است و این مشکل حل نشده و متأسفانه مردم در حال مصرف این آب هستند.

حجت‌الاسلام واهبی‌زاده پوسیدگی مخزن‌های آب بخش پاتاوه را مد نظر قرار داد و افزود: لوله‌ها هم به مرور زمان از بین رفته‌اند و به همراه هدر رفت زیاد هم زمان، مردم این روستاها حداکثر شش ساعت از شبانه‌روز دارای آب شرب لوله‌کشی هستند و با مشکلات متعدد مجبور هستند آب را ذخیره کنند؛ حل این مشکلات نیازمند مخزن و لوله‌های جدید و دستگاه‌های پمپاژ قوی است.

وی از جلسات متعدد با مدیران عامل آبفای استان، آبفای شهرستان و آب منطقه‌ای استان خبر داد و گفت: ما تا امروز موفق نبوده‌ایم، زیرا آبفای استان بیش از ششصد میلیارد تومان بدهی دارد و این باعث ناتوانی از نوسازی زیرساخت‌های آب این منطقه شده است.

کد خبر 6257045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha