۲۳ مهر ۱۴۰۳، ۲۰:۳۷

مدیرکل دفتر نقشه و اطلاعات مکانی مرکز آمار ایران:

امکانات و نیروهای متخصص برای اجرای سرشماری کشاورزی استفاده شوند

امکانات و نیروهای متخصص برای اجرای سرشماری کشاورزی استفاده شوند

ارومیه-ناظر ویژه مرکز آمار ایران و مدیر کل نقشه و اطلاعات مکانی مرکز آمار ایران گفت: تلاش شود تا همه امکانات و نیروهای متخصص حوزه کشاورزی در خدمت اجرای موفق سرشماری کشاورزی قرار بگیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، بهنام نصوحی عصر دوشنبه در دیدار با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی و عوامل اجرایی دست اندر کار سرشماری کشاورزی آذربایجان غربی افزود: روش‌های سنتی برای آماربرداری دیگر پاسخگو نیست و نظام آماری باید مدرن سازی شود.

وی ادامه داد: آمارگیری ثبتی مبنا، یکی از روش‌های مدرن و جدید است و در این زمینه ستاد ملی سرشماری ثبتی تشکیل شده است و آمار و داده‌های مختلف دستگاه‌های اجرایی در مرکز ملی آمار جمع آوری، پردازش، استخراج و نتایج آن منتشر می‌شود.

نصوحی اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای سرشماری کشاورزی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: هماهنگی خوبی در استان بین عوامل اجرایی سرشماری وجود دارد و امیدوار هستیم که نتایج سرشماری در نظام برنامه ریزی صحیح و اصولی برای این بخش مؤثر واقع شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی و مدیر اجرای سرشماری استان نیز در این گفت: در نظر داریم همکاری و مشارکت دستگاه‌های اجرایی را به عنوان یکی از معیارهای ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی لحاظ کنیم.

حسین سپهری با اشاره به اینکه همه امکانات استان را برای اجرای موفق سرشماری بسیج کرده‌ایم گفت: در جلسات مختلف بر همکاری دستگاه‌های اجرایی طبق مصوبه هیأت وزیران تاکید کرده‌ایم تا مشارکت فعالانه‌ای در فرآیند اجرای سرشماری کشاورزی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مقدمات اجرای سرشماری کشاورزی در استان فراهم شده است افزود: با توجه به اینکه کشاورزی یکی از پایه‌های اقتصاد و اشتغال این استان است ضروری است تا با در دست داشتن آمار و ارقام صحیح، برنامه ریزی اصولی برای این بخش صورت پذیرد.

کد خبر 6257197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha