۲۴ مهر ۱۴۰۳، ۸:۵۵

عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی:

برنامه هفتم توسعه ظرفیتی برای بهره مندی شهرها از بودجه ملی است

برنامه هفتم توسعه ظرفیتی برای بهره مندی شهرها از بودجه ملی است

تبریز- عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: اجازه نمی دهیم مصوبه تخصیص ۲۱همت هیات وزیران برای اجرای پروژه های دولتی در استان آذربایجان شرقی بایگانی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، روح الله متفکر آزاد در جلسه هم اندیشی اعضای شورای اسلامی شهر تبریز با نمایندگان مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: پیگیری‌های لازم برای توسعه قطار شهری و اجرای پروژه‌های جدید مسیرگشایی تبریز صورت گرفته است.

متفکر آزاد ادامه داد: ۲۵ درصد مس کشور در استان آذربایجان شرقی است و ما نیز مالیات ۲۵ درصدی درآمدهای ناشی از این معدن را خواستار شده‌ایم.

وی با تاکید بر تحقق پروژه‌های کلان دولتی در استان مانند ساماندهی اتوبان تبریز زنجان تصریح کرد: تجربه بودجه نویسی ثابت کرده است دولت تنها لایحه خود را اجرایی می‌کند لذا هر اقدام نمایندگان مجلس باید قبل از لایحه بودجه دولت باشد.

پیگیری برای تکمیل رینک آبی تبریز و تحقق ۲۰ هزار میلیارد تومانی پروژه انتقال آب ارس، احداث نیروگاه سیکل ترکیبی تبریز، اخذ مجوز جذب آتش‌نشانان، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل شهری تبدیل وضعیت کارکنان از دیگر اقدامات نمایندگان مردم تبریز اسکو و آذر شهر در مجلس شورای اسلامی بود که توسط متفکر آزاد در این جلسه مطرح شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی با اشاره به انباشت پروژه‌های راکد دولتی در تبریز و استان آذربایجان شرقی گفت: عدم اجرا و تکمیل پروژه‌های دولتی در تبریز نتیجه تبعیض و بی عدالتی است.

علیرضا نوین نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: ساماندهی ۲۵۰۰ هکتار بافت حاشیه نشین و ناکارآمد شهری تبریز، احداث فرودگاه، ترمینال، بیمارستان هزار تختخوابی، ساماندهی بافت فرسوده، توسعه ناوگان حمل و نقل شهری از مهمترین تکالیف چندین ساله دولتی در تبریز به شمار می‌رود.

رضا صدیقی دیگر نماینده دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این جلسه اظهار کرد: ناترازی انرژی محصول عدم اجرای تکالیف دولت است و شهر تبریز نسبت به شهرهای همتراز خود بیشترین آسیب را می بیند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر وحدت و همدلی برای توسعه و آبادانی شهر و استان، گفت: وزارت راه و شهرسازی و در رأس آن دولت به وظیفه خود در شهرک جوانان عمل نکرده است و اهتمام شهرداری تبریز به تنهایی برای اجرای این پروژه بزرگ جای قدردانی دارد.

تکمیل زنجیره بهره برداری از معدن مس سونگون، تکمیل راه آهن تبریز تهران، انتقال آب ارس به تبریز و بهره مندی از سرمایه گذاران بخش خصوصی از دیگر موضوعات مورد تاکید رضا صدیقی برای مطالبه گری از دولت در این جلسه بود.

علیرضا منادی دیگر نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: مصمم هستیم تبریز را به عنوان شهر بهره‌وری معرفی کنیم.

وی عنوان کرد: برای حل ریشه‌ای مشکلات شهری و استانی پیشنهاد می‌کنم جلسه‌ای با رئیس جمهور و با حضور نمایندگان مجلس، اعضای شورای اسلامی شهر برگزار کنیم چون اگر دنبال نتیجه هستیم، باید مطالب و مشکلات به صورت مجزا و با حضور وزرا و شهردار تبریز حل شود.

منادی خاطر نشان کرد: سال گذشته با تصویب قانونی در کمیسوین آموزش، مشکل رتبه بندی یک میلیون معلم را حل کردیم.

وی افزود: در مجلس به دنبال تصویب قانونی هستیم که از پایه هفتم تا دهم دانش آموزان به زبان مادری خود تحصیل کنند.

کد خبر 6257223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha