۲۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۳۸

داور بخش بین‌الملل جشنواره تئاتر خیابانی مریوان:

جشنواره تئاتر خیابانی مریوان به حمایت افراد حرفه‌ای نیازمند است

جشنواره تئاتر خیابانی مریوان به حمایت افراد حرفه‌ای نیازمند است

مریوان_ داور بخش بین‌الملل جشنواره تئاتر خیابانی مریوان گفت: جشنواره تئاتر خیابانی مریوان ۱۰۰ درصد به حمایت اساتید و افراد حرفه‌ای و تکنیکی نیاز دارد.

ابرو گولداک در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: جشنواره کیفیت عالی داشت و در این سه روز از شروع برنامه‌ها نمایش تکمیلی از رنگ و شوق و اشتیاق و استقبال را شاهد بودیم.

وی افزود: سطح برگزاری جشنواره در سطح عالی قرار دارد و مریوان و جشنواره آن یک درجه عالی و خوب را طی کرد.

داور ترکیه‌ای هفدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان بیان کرد: شخصاً در سه فستیوال دیگر در ایران حضور داشتم و معتقدم که جشنواره تئاتر خیابانی مریوان ۱۰۰ درصد به حمایت اساتید و افراد حرفه‌ای و تکنیکی نیاز دارد.

گولداک عنوان کرد: در این جشنواره همه موارد از نور، رنگ، موسیقی، رقص، تکنیک، تنوع همه وجود داشت که خوب بود اما نیاز به توجه بیشتر هم دارد.

لزوم توجه به تخصص‌گرایی در جشنواره تئاتر خیابانی مریوان

وی خاطرنشان کرد: در این جشنواره چون موزیک، داستان، تکنیک و همه شرایط فراهم شده بود نیاز به کمی تخصص‌گرایی دارد ولی در عین حال طیف جامعه متشکل از موسیقی و هنرمندان و بازیگران تئاتر مریوان عالی هستند.

داور بخش بین الملل هفدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان بیان کرد: برگزاری نمایش‌ها در کنار دریاچه بسیار ارزشمند بود و اینکه چندین داستان بسیار قدرتمند در آن اجرا شد که آمادگی اجرا در سطح بالاتر و جهانی را داشت.

گولداک یادآور شد: در بخش امکانات در سطح جهانی این جشنواره کمتر به آن توجه شده است.

پروفسور و محقق مقالات صلح و آشتی از ترکیه افزود: در حالی که ۱۷ هزار کودک بی‌گناه در غزه کشته شدند در مریوان کودکان شاد در حال اجرای کارناوال بودند و این بیانگر حمایت ایران از صلح جهانی است.

وی گفت: اینکه چرا بقیه کشورها از مردم فلسطین حمایت نمی‌کنند جای حسرت دارد و سوال این خواهد بود که اگر حمله به هر جایی شود آیا آنقدر قدرتمند هستیم از کودکان خود دفاع کنیم.

گولداک گفت: اینکه چرا اسرائیل و آمریکا از اقدامات وحشتناک خود نمی‌ترسند و اینکه دلیل ترس بقیه کشورها در مقابل اسرائیل چیست برای من جای سوال دارد.

وی افزود: تمام انرژی من در مقالات صلحی که ارائه کردم و در نتیجه ارتباط من با مردم واقعی و نه فقط در افراد فیک و نمایشی پاسخ به این سوال بوده است.

تئاتر فرصتی برای به تصویر کشیدن واقعیات جامعه است

دکترای مطالعات صلح بیان کرد: کسانی که تئاتر اجرا می‌کنند، به آنها قدرت داده می‌شود تا جامعه را به تصویر بکشند و تنها پیام و آرزوی ما جنگیدن برای صلح است.

گولداک گفت: اسرائیل در تلاش است که ما در جهان نباشیم و همه باید شیطان واقعی را ببینند و بدانند اینها چه ذات و هدفی دارند.

وی تصریح کرد: کردستان موزیک خوبی دارد، شهرهای زیبا و اجرای بسیار قوی در حوزه تئاتر دارد که امیدوارم حمایت از هنرمندان بیشتر شود و نمایش‌ها به خارج از مرزها راه یابند.

وی گفت: لباس کردی زیبا و متنوع بوده و من در اینجا خانواده دوم خود را یافتم و مجدداً برای دیدار با خانواده‌ام به کردستان سفر خواهم کرد.

کد خبر 6257311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha