۲۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۳۷

امام جماعت مسجد جامع سنندج:

فرزندآوری و جوانی جمعیت راهکاری برای افزایش نشاط جامعه است

فرزندآوری و جوانی جمعیت راهکاری برای افزایش نشاط جامعه است

سنندج_امام جماعت مسجد جامع سنندج گفت: فرزندآوری و جوانی جمعیت راهکاری برای افزایش سرزندگی و نشاط جامعه است.

ماموستا مختار فرجی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در خصوص اهمیت بحث وجودی مقام بانوان، زن محور خانواده است و پیامبر (ص) می‌فرمایید که مرد از دامن زن به معراج می‌رود که این مطب کلی بیانگر جایگاه، اعتبار و ارزش مقام زن در دین اسلام است.

وی گفت: اگر زن نباشد زندگی مختل می‌شود و مردی هم وجود نخواهد داشت از این رو جایگاه احترام زن هم در قرآن کریم بسیار والا تعریف شده است.

امام جماعت مسجد جامع سنندج خاطرنشان کرد: در تشریح و بیان مقام زن در اسلام وجود آیه‌های متنوع در متن قرآن و در چندین جا به کرات سخن گفتن از مقام زنان جایگاه رفیعی که برای آنها در نظر گرفته شده و حتی در اسامی سوره‌ها زن در سوره‌های خاص مثل سوره مریم، سوره کوثر و غیره و به طور عموم در سوره نساء نشان از این است که زن محور خانواده در دین است.

ماموستا فرجی عنوان کرد: خانواده هم محل تربیت، تعلیم و راه نشان دادن و ارشاد به سوی هدایت است که در واقع اصل دین هم همین موضوع است.

وی یادآور شد: فرزندآوری هم که یک مسأله مهم است و محور آن زنان هستند در ایران هم مورد توجه مسئولان و مقامات کشوری قرار گرفته و اگر زاد و ولد در کشور متوقف شود در چند سال آینده جمعیت مردان رو به پیری می‌رود.

امام جماعت مسجد جامع سنندج گفت: از این رو نیاز است که برای رشد، سرزندگی، شادابی، تعلیم و تربیت فرزندآوری در دستور کار قرار گیرد و برای تشویق خانواده‌ها با هر روش و حمایت و دادن امتیازات مخصوص زنان و خانواده را ترغیب به این کار کنند و این ادامه دهنده سبک زندگی اسلامی است.

ماموستا فرجی افزود: در ایران قدیم که مرکزیت شیران و دلیر مردان بوده و جای جای آن محل سرافرازی و افتخار آفرینی بوده هرگز تجاوز، ظلم و جنایت و کشور گشایی وجود نداشته و همواره در نتیجه بی کفایتی ایران بزرگ کوچک شده است.

وی اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس هم افتخار بزرگی که حتی یک وجب از خاک مملکت را به بیگانگان نداند، جمعیتی غیور و دلیر و شیرانی با ایمان بودند که برای خاک خود جنگیدند.

امام جماعت مسجد جامع سنندج خاطرنشان کرد: اسلامی بودن هم وجه تمایز مردم وطن پرست ماست که زنان ما از همان ابتدا محجبه و دارای حیا و عفاف، متانت بودند و با حجب و حیای خود از ابتدای تاریخ تاکنون زن ایرانی عظمت اسلامی بودن را نشان داده است.

کد خبر 6257312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha