۲۴ مهر ۱۴۰۳، ۹:۱۰

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

۹۰۰ میلیارد از مصوبات سفر رهبری به حوزه درمان اختصاص یافت

۹۰۰ میلیارد از مصوبات سفر رهبری به حوزه درمان اختصاص یافت

بجنورد_سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت:بسیاری از پروژه‌های مصوب سفر رهبری در حوزه بهداشت و درمان در استان به بهره‌برداری رسیده و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتباربرای پروژه‌ها مصوب شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر سید احمد هاشمی اظهار کرد: بسیاری از پروژه‌های مصوب سفر رهبری در حوزه بهداشت و درمان در استان به بهره‌برداری رسیده و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های مصوب این حوزه اختصاص پیدا کرد.
وی گفت: اختصاص اعتبارات سفر رهبری به این حوزه، تکمیل پروژه‌های عمرانی و ترمیم منابع مالی و بودجه را به همراه داشته است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی افزود: با اختصاص این اعتبارات ۱۴ پایگاه اورژانس جاده، بین‌جاده‌ای و پیش‌بیمارستانی احداث، ۶ مرکز جامع سلامت شهری و روستایی تکمیل، تجهیز و بهره‌برداری، ۶ پایگاه بهداشت شهری در بجنورد و شیروان راه‌اندازی و بهره‌برداری شد.
هاشمی تجهیز دپارتمان قلب بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد را از مصوبات مهم سفر مقام معظم رهبری در حوزه بهداشت و درمان ذکر و بیان کرد: اختصاص اعتبار مصوب سفر و تجهیز و راه‌اندازی مرکز تخصصی قلب بجنورد، دغدغه مهمی در حوزه سلامت استان را رفع و از خروج بیماران از استان جلوگیری کرد. وی ارائه بهترین خدمات درمانی در این حوزه را از برکات سفر مقام معظم رهبری به استان برشمرد و تصریح کرد: درگذشته و نبود مرکز تخصصی قلب، تعداد زیادی از بیماران قلبی برای دریافت خدمات تشخیصی و درمانی به سایراستان‌ها سفر می‌کردند، اما اکنون با حضور جراح قلب بومی، تیم متخصص و بهترین و به‌روزترین تجهیزات درمانی، خدمات در استان به مردم ارائه می‌شود.
وی راه‌اندازی کلینیک ویژه را نیز از دیگر برکات سفر دانست و گفت: در این کلینیک خدمات تخصصی داخلی، جراحی، قلب، اطفال و زنان ارائه می‌شود.
وی اضافه کرد: سایر شهرهای استان از جمله شیروان نیز اکنون دارای کلینیک‌های ویژه و تخصصی هستند و مردم در این مراکز بهترین خدمات درمانی را با تعرفه دولتی دریافت می‌کنند. هاشمی راه‌اندازی مرکز تخصصی تشخیص سرطان را از دیگر مصوبات سفر ذکر و عنوان کرد: استان درگذشته استان، محروم از تجهیزات رادیوتراپی و شیمی‌درمانی بود که به یمن سفر مقام معظم رهبری به استان و اختصاصات اعتبارات ویژه، این تجهیزات و مرکز راه‌اندازی و بهره‌برداری شد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی تکمیل بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد، احداث و تکمیل دانشکده دندان‌پزشکی و احداث دانشکده داروسازی را نیز از دیگر مصوبات این حوزه بیان کرد و ادامه داد: دانشکده دندان‌پزشکی از سال ۹۸ با جذب دانشجو فعال است، دانشکده داروسازی نیز با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در طرح توسعه مراکز آموزشی دانشگاه قرار دارد.
کد خبر 6257398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha