۲۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۴۵

با برگزیدگان رسانش/۴

وقتی دانش آموز با هنرش مدرسه را تزیین می‌کند

وقتی دانش آموز با هنرش مدرسه را تزیین می‌کند

دانش آموزان راه یافته به مرحله پایانی جشنواره رسانش در بخش نگارش، آثار و متون ادبی خود را برای مخاطبان به نمایش گذاشتند.

‌به گزارش خبرنگار مهر، دانش آموزان در دوره جدید همه کاره مدرسه هستند. در سند تحول بنیادین هم آمده است که دانش آموز باید با کسب مهارت‌های لازم، امور فنی یا فرهنگی و هنری مدرسه خود را تا جایی که ممکن است انجام دهد.

مدرسه محل بروز استعدادهاست و کانون تربیت محله خواهد بود.

مدرسه عرصه‌ای برای شکوفایی استعدادهای دانش آموزان است. یکی از این استعدادها، استعدادهای هنری و ادبی دانش آموزان است و مناسبت‌های ملی و مذهبی از جمله فرصت‌هایی هستند که دانش آموزان می‌توانند هنر خود را ارائه دهند و با نظر همکلاسی‌ها و معلمان خود هنرشان را ارتقا دهند.

در این زمینه جشنواره دانش آموزی رسانش، محلی برای رقابت دانش آموزانی است که سعی می‌کنند با هنر خود مدرسه را فضای بهتر و زیبا تری برای تحصیل و تربیت کنند.

جشنواره رسانش، جشنواره‌ای دانش آموزی برای رقابت نوجوانانی است که به رسانه و مهارت‌هایی همچون فیلمسازی، گرافیک و پادکست علاقه مند هستند.

جشنواره رسانش یک رویداد ملی رسانه‌ای است که به دانش‌آموزان سراسر کشور فرصت می‌دهد تا مهارت‌های تولید محتوای خود را در قالب آثار صوتی، تصویری، گرافیکی و متنی به نمایش بگذارند.

یکی از بخش‌های این جشنواره، بخش نگارش متن است. نویسندگان نوجوانی که قلم خوبی دارند در مدارس در زمینه موضوعات مختلف دست به قلم شدند و متون ادبی خود را برای دبیرخانه رسانش ارسال کردند.

در بخش متنی ۶ نویسنده نوجوان به مرحله نهایی رسانه ۶ راه یافتند.

پریسان محمد رحیم‌پور از استان البرز، زینب وحدانی از خراسان شمالی و فاطمه یوسفی از چهارمحال و بختیاری از دختران نویسنده و عرفان اقحوانی حسین پور از خراسان رضوی، محمد مهدی معماری از استان البرز و محمد جواد بیات از استان همدان پسران نویسنده‌ای هستند که به بخش نهایی رسانه ۶ راه یافتند.

عرفان اقحوانی حسین پور با یک داستان کوتاه با عنوان لاشه در جشنواره ششم رسانش شرکت کرده است. موضوع این داستان کوتاه احوالات پسری است که در برخورد با خانواده و در مدرسه دچار مشکلاتی شده و نمی‌داند چگونه می‌تواند مشکلاتش را حل کند.

محمد مهدی معماری برای انجمن اسلامی مدرسه خود پوسترهای زیادی آماده کرده و برای هر کدام از پوسترها یک متن جذاب نوشته است.

وقتی دانش آموز با هنرش مدرسه را تزیین می‌کند

پریسان محمد رحیم‌پور هم برای مدرسه خود پوسترهای جذابی طراحی می‌کند و برنامه‌های تشکل دانش آموزی خود را در راهروی مدرسه برای دوستانش به نمایش می‌گذارد. ضمن اینکه در مناسبت‌های ملی و مذهبی هم با نوشته‌ها و طراحی‌های خود به مدرسه خود رنگ و بوی دیگری می‌دهد.

وقتی دانش آموز با هنرش مدرسه را تزیین می‌کند

وقتی دانش آموز با هنرش مدرسه را تزیین می‌کند

زینب وحدانی با بهره گیری از کتاب اشک باید رازدار باشد؛ یک اثر مذهبی و تحقیقی در خصوص علل قیام امام حسین (ع) تهیه کرده است.

او در این متن ادبی و دینی خود با عنوان نور در تاریکی دلایل قیام امام حسین را با زبانی ساده برای همکلاسی‌های خود مطرح کرده است.

وقتی دانش آموز با هنرش مدرسه را تزیین می‌کند

کد خبر 6257524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha