۲۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۳۰

کارگردان فصل دوم برنامه «محفل»:

برنامه «محفل» در وهله اول به دنبال تأثیرگذاری در مخاطب است

برنامه «محفل» در وهله اول به دنبال تأثیرگذاری در مخاطب است

زنجان- کارگردان فصل دوم برنامه «محفل» گفت: این برنامه در وهله اول به دنبال تأثیرگذاری در مخاطب است.

محمد اقدم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه ایده تهیه برنامه محفل از آنجایی شکل گرفت که به عینه مشاهده کردیم که در هیچ برنامه‌ای آن طور که باید به قرآن پرداخته نشده و اگر هم به این موضوع پرداخت شده، محدود به شبکه قرآن بوده است، افزود: این در حالی است که قرآن کتابی برای زندگی است و این یکی از سرفصل‌های مهم برای ساخت این برنامه بود.

وی تصریح کرد: در این سرفصل به مشکلات هر انسان مسلمان و اتفاقاتی که پیرامون آن رخ می‌دهد، پرداخته شده، این در حالی است که در جای دیگری چنین نگاهی را سراغ نداریم.

این کارگردان با اشاره به اینکه اگر به این موضوع نگاه بین‌المللی نیز داشته باشیم، خواهیم دید که چنین موضوعی برای اولین‌بار در دنیا شکل گرفت و باعث شد تا بعضی از آن الگو بگیرند، ادامه داد: ماه مبارک رمضان در همه کشورها ماه شادی محسوب می‌شود اما در ایران اسلامی به این موضوع کمتر پرداخته شده است، این در حالی است که وقتی بهار قرآن و بهار طبیعت با هم عجین شد، تصمیم گرفتیم اتفاق متفاوتی را رقم بزنیم تا بتوانیم حال مردم را با قرآن خوب کنیم، به همین خاطر این دو شعار در برنامه محفل بسیار مهم بود و تلاش کردیم به آن پای‌بند باشیم.

اقدم با تاکید بر اینکه برنامه محفل یک شاکله کلی دارد و آن اینکه این برنامه برای همه مسلمانان جهان تهیه شده؛ چرا که نقطه اشتراک همه مسلمانان قرآن است، اظهار کرد: به همین خاطر در میز داوری این برنامه نیز چند نفر از داوران از سایر کشورها حضور دارند تا بتوانیم نقطه اشتراک را بیش از همه برجسته کنیم.

هر چقدر به جلو می‌رویم انتظار مخاطب از برنامه محفل بیشتر می‌شود

وی با بیان اینکه معتقدیم در هر فصل از این برنامه کارها به مراتب سخت‌تر می‌شود؛ چرا که هر چقدر به جلو می‌رویم انتظار مخاطب نیز از این برنامه بیشتر می‌شود، عنوان کرد: به همین خاطر امسال موضوع سوژه‌یابی را زودتر آغاز کردیم و چند ماه است که وارد این بحث شده و به سراسر کشور سفر می‌کنیم. به عبارتی سوژه‌یابی به طرق مختلف از جمله کانال‌های بین‌المللی انجام می‌شود. در حوزه سوژه‌یابی از طریق کانال‌های بین‌المللی به دنبال آن هستیم که با رایزن‌های فرهنگی در کشورهای مختلف صحبت کنیم.

کارگردان برنامه قرآنی «محفل» در خصوص بازخوردهای این برنامه، خاطرنشان کرد: قرآن به مثابه نوری است که باعث شده تا برنامه محفل جزو برنامه‌های پرمخاطب به شمار رود و برای عوامل این برنامه، مهم‌ترین موضوع این است که مخاطب بتواند از این برنامه تأثیر بگیرد، به همین خاطر تلاش کردیم تا به گونه‌ای عمل کنیم که حال مخاطب با این برنامه بهتر شود.

وی به چند مورد تأثیرگذاری این برنامه در نزد مخاطبان اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال، خانمی به واسطه برنامه محفل بعد از ۲۰ سال اقدام به کندن ناخن‌های مصنوعی خود کرد و وضو گرفت، به همین خاطر به این تحول‌ها امیدوار هستیم. موردی هم داشتیم که فردی آخرین بار قرآن را بر سر سفره عقد باز کرده بود که بعد از ۴۷ سال و با دیدن این برنامه دوباره اقدام به باز کردن قرآن کرد.

تلاش برای برگزاری برنامه محفل در نقاط مختلف کشور

اقدم با یادآوری اینکه استان‌ها متقاضی برگزاری برنامه محفل در محل زندگی خود هستند و تا به امروز تلاش کردیم در اقصی نقاط کشور این برنامه را برگزار کنیم، افزود: بی‌تردید این برنامه رفته‌رفته با مخاطبان بیشتری مواجه شده و به تبع آن کار نیز بزرگ‌تر می‌شود، لذا معتقدیم اعتمادی که با ساخت این برنامه به وجود آمده، به مانند گنجی است که پیدا شده و باید قدردان آن باشیم.

وی تصریح کرد: یک رویکرد جدید در برنامه داریم و آن اینکه به مسائل بیشتری که در قرآن آمده است، بپردازیم و تلاش کنیم بیش از پیش جهان‌شمول باشیم.

کد خبر 6257567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha