۲۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۳۴

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان:

۴۱ میلیارد تومان از صندوق بیماران خاص در زنجان پرداخت شده است

۴۱ میلیارد تومان از صندوق بیماران خاص در زنجان پرداخت شده است

زنجان-مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: از ابتدای طرح ۴۱ میلیارد تومان از صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید کرمی زنجانی ظهر سه‌شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته بیمه سلامت اظهار کرد: با اجرای نسخه الکترونیک و ایجاد سامانه‌های اطلاعاتی باید به سمت هوشمندسازی رفت که سازمان قدم‌هایی را در این راستا برداشته است.

وی با اشاره به شعار روزهای هفته سلامت و روز جوانی جمعیت و حمایت از زوجین نابارور ابراز کرد: تعهدات خدمات ناباروری شروع شده و در راستای توسعه خدمات ناباروری ۷۰ درصد هزینه‌های بخش خصوصی پرداخت می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان پوشش همگانی، عمق‌بخشی و افزایش سطح دسترسی به خدمات سلامت، کاهش پرداخت از جیب مردم را از دیگر شعارهای هفته سلامت برشمرد و گفت: ۵۵ درصد مردم استان زیر پوشش بیمه سلامت هستند.

وی افزود: این سازمان به بیش از ۶۱۱ هزار نفر خدمات ارائه می‌دهد که از این تعداد ۶۳ درصد بیمه شدگان روستایی، ۲۳ درصد صندوق سلامت همگانی، ۱۱ درصد صندوق کارمندی و ۵ درصد سایر اقشار هستند.

کرمی با اشاره به اینکه ۲۵ هزار عملیات برای بیمه‌شدگان انجام شده است، عنوان کرد: روزانه بیش از ۶ هزار مراجعه سرپایی و ۲۵۰ مراجعه بستری و بستری موقت در مراکز درمانی ثبت شده است.
وی با بیان اینکه بالغ بر ۱۴ هزار بیمار خاص و صعب‌العلاج را نشان‌دار کردیم که نیاز به مراجعات مکرر ندارد، تصریح کرد: از ابتدای اجرای طرح تا کنون بیش از ۴۱ میلیارد تومان از صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج هزینه شده و علاوه بر این خدمات دندانپزشکی نیز برای این اقشار افزایش یافته است.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری به جز داروهای سرپایی برای کودکان زیر ۷ سال از دیگر خدمات این سازمان است، یادآور شد: این موضوع در بیمارستان ارتش عملیاتی نمی‌شود، چون دولتی نیست.

وی با بیان اینکه پوشش خدمات توانبخشی که بیماران نیازمند توان‌خواه بهزیستی از آن بهره‌مند شدند، استمرار دارد، اظهار کرد: افزایش سقف نان‌های رژیمی برای بیماران سلیاک و رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی در سه دهک اول نیز جرو اقدامات بیمه سلامت است.

کرمی با اشاره به اینکه ۲۴ مرکز درمان ترک اعتیاد طرف قرارداد بیمه سلامت هستند، عنوان کرد: ماهانه بیش از ۴۰۰ میلیون برای آن‌ها هزینه می‌کنیم.

وی مجموع تعداد مراکز طرف قرارداد با بیمه سلامت در سطح استان را ۶۴۱ مورد برشمرد و گفت: ماهانه بالغ بر ۵ میلیارد تومان بابت حق العلاج پرداخت می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با تشریح خدمات پیشگیری سطح چهار و جلوگیری از اقدامات طبی غیرضروری که پزشک خانواده و نظام ارجاع آن را برعهده دارد، خاطرنشان کرد: با این کار از انجام آزمایش و مصرف داروی غیرضروری جلوگیری می‌شود.

کد خبر 6257916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha