۲۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۵۸

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

فقر غذایی و سوءتغذیه با وجود تولید کافی همچنان وجود دارد

فقر غذایی و سوءتغذیه با وجود تولید کافی همچنان وجود دارد

قزوین- رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان اینکه امنیت غذایی و ایمنی غذایی دو مقوله جدا هستند، گفت: با وجود تولید کافی غذا در جهان همچنان فقر غذایی و سوءتغذیه وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالله دیدبان در آئین گرامیداشت روز جهانی غذا که به همت معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قزوین و با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد، به اهمیت روز جهانی غذا و چالش‌های مرتبط با آن پرداخت و گفت: علی‌رغم تولید کافی غذا در جهان، همچنان فقر غذایی و سو تغذیه وجود دارد.

دیدبان با اشاره به تصویب روز جهانی غذا در سال ۱۹۷۲، اظهار داشت: هدف از بزرگداشت این روز، برجسته‌سازی و آگاهی جهانی نسبت به مشکل فقر غذایی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در بخش دیگری از سخنان خود به دو مفهوم کلیدی در زمینه غذا، یعنی «امنیت غذایی» و «ایمنی غذایی» پرداخت و توضیح داد که این دو مقوله کاملاً متفاوت هستند و باید به‌طور جداگانه موردتوجه قرار گیرند.

وی افزود: از تولیدکنندگان کشاورزی تا سیاست‌گذاران، همگی در زنجیره تأمین مواد غذایی نقش دارند و وظیفه‌ای مهم در تأمین امنیت و ایمنی غذایی بر عهده دارند.

مسئول حوزه سلامت استان خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های گسترده استان قزوین در زمینه تولیدات کشاورزی یک فرصت بزرگ برای استان است.

وی تأکید کرد: آمایش سرزمینی باید به‌درستی رعایت شود تا تولیدات کشاورزی به شکل هدایت شده و صحیح انجام شود. علاوه بر این، باید پافشاری بر ایمنی غذایی و سلامت مواد غذایی داشته باشیم تا امنیت غذایی جامعه تضمین شود.

گفتنی است این همایش دو روزه با حضور گسترده کارشناسان، محققان و مسئولان حوزه غذا و دارو برگزار شد و فرصتی برای تبادل‌نظر و ارائه راهکارهای جدید در زمینه چالش‌های مرتبط با فقر غذایی و ایمنی مواد غذایی فراهم آورد.

کد خبر 6257965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha