۲۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۳۲

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان:

عشایر کرمان برگزیده جشنواره دوستدار کتاب کشور شدند

عشایر کرمان برگزیده جشنواره دوستدار کتاب کشور شدند

کرمان_مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: روستاهای کهن سیاهِ شهرستان سیرجان و قنات ملکِ شهرستان رابر به عنوان روستاهای برگزیده دوستدار کتاب کشور انتخاب شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن روحی، صبح دوشنبه گفت: روستاهای کهن سیاه و قنات ملک در رقابت با ۲۵۱ روستای شرکت کننده در جشنواره دهم، به عنوان روستاهای برگزیده کشور انتخاب شدند. وی افزود: در نشست خبری این جشنواره که در تاریخ ۲۳ مهر ماه ۱۴۰۳ در تهران برگزار شد، ۱۵ روستا از سراسر کشور به عنوان روستاهای برگزیده دوستدار کتاب کشور معرفی شدند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب استان افزود: این جشنواره ملی به منظور ارزیابی کارنامه و عملکرد روستاییان و عشایر در حوزه کتاب و ترویج کتاب خوانی و تقدیر از ایشان همه ساله از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

روحی، با اشاره به نقش مهم دهیاران، اعضای شورای اسلامی روستا، بخشداران، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، کتابخانه ها، مدارس، و سایر نهادهای فرهنگی و تشکل‌های مردمی در امر ترویج فرهنگ کتاب خوانی در روستاها، اظهار امیدواری کرد ثمرۀ این قبیل برنامه‌های فرهنگی، ارتقای سطح کتاب خوانی و افزایش سرانه مطالعه در جای جای استان پهناورمان باشد.

وی احیا هویت روستایی و عشایری و سرعت بخشیدن به نهضت توانمند سازی فرهنگی روستاییان و عشایر را از اهداف ارزشمند این برنامه برشمرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن ابراز خرسندی و تبریک به مردم فرهنگ دوست شهرستان‌های سیرجان و رابر و اهالی روستاهای کهن سیاه و قنات ملک برای کسب این افتخار ملی، از اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی با محوریت کتاب در روستاهای برگزیده خبر داد.

گفتنی است مراسم پایانی دهمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب با هدف تجلیل از اقدامات و تلاش‌های مسئولان، فعالان و مروجان فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در روستاهای برگزیده به زودی برگزار خواهد شد. یادآور می‌شود در نهمین جشنواره ملی روستاها و عشایر دوستدار کتاب در سال ۱۴۰۲ نصرت آباد سیرجان به عنوان روستای برگزیده دوستدار کتاب کشور معرفی و تقدیر شد.

کد خبر 6257997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha