۲۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۲۴

مدیرکل بهزیستی اردبیل:

پیشگیری و توانمندسازی معلولان ۲ مسئله مهم جامعه است

پیشگیری و توانمندسازی معلولان ۲ مسئله مهم جامعه است

اردبیل- مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: پیشگیری از معلولیت‌ها و توانمندسازی معلولین ۲ مسئله مهم و اساسی در جامعه کنونی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد رضایی ظهر سه‌شنبه در مراسم گرامیداشت روز عصای سفید در جمع روشندلان اردبیلی اظهار کرد: در سطح استان اردبیل بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ نابینا تحت پوشش مستمر و غیر مستمر بهزیستی قرار دارد.

وی با بیان اینکه حدود ۱۴ درصد از افراد تحت پوشش بهزیستی استان اردبیل را نابینایان تشکیل می‌دهند، گفت: پیشگیری از معلولیت‌ها و توانمندسازی معلولین دو مسئله مهم و اساسی در جامعه کنون است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل بیان کرد: در راستای پیشگیری غربالگری از کودکان ۳ تا ۶ سال در حال انجام است و در تلاش هستیم تمامی حمایت‌های لازم از این قشر در حوزه‌های مختلف مسکن، ورزشی، اشتغال انجام گیرد.

رضایی خاطرنشان کرد: خدمات متعدد متنوع فرهنگی، آموزشی، هنری، تئاتر، ورزشی و غیره در حمایت از این قشر توسط بهزیستی استان ارائه می‌شود به طوری که استان اردبیل جز استان‌های مطرح در زمینه تربیت، پرورش و اعزام ورزشکاران کشوری و جهانی از جامعه روشندلان است.

وی «دسترسی به فناوری، نوید بخش مشارکت اجتماعی نابینایان» را شعار سال عصای سفید عنوان کرد و گفت: رویکردی که سازمان بهزیستی در نظر گرفته بود مبتنی بر به صفر رساندن افراد پشت نوبتی دریافت وسایل کمک توانبخشی بود که این آمال به سرانجام رسید.

کد خبر 6258008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha