۲۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۶:۲۳

دادستان شهرستان زرند:

بهداشت عمومی زرند با پسماندهای بیمارستانی تهدید می‌شود

بهداشت عمومی زرند با پسماندهای بیمارستانی تهدید می‌شود

زرند_ دادستان شهرستان زرند گفت: عدم تفکیک و امحا زباله‌های عفونی و بیمارستانی در این شهرستان تهدید جدی علیه بهداشت عمومی و جرم بوده و با مجرمین برخورد می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا یعقوبی، ظهر سه شنبه با اشاره به گزارشات رسمی و مردمی در خصوص عدم تفکیک زباله‌ها در بعضی از مراکز پزشکی و درمانی شهرستان زرند گفت: عدم اجرای دقیق مقررات قانون مدیریت پسماند، مشکلات زیست محیطی و بهداشتی را در پی دارد و موجب به خطر افتادن سلامت شهروندان می‌شود، لذا در پی وصول این اخبار، دادستانی شهرستان به این موضوع ورود پیدا کرده است.

وی افزود: عدم تفکیک و امحاء زباله‌های عفونی و بیمارستانی تهدید جدی علیه بهداشت عمومی بوده و جرم است و برای بررسی موضوع و تحت پیگرد قرار گرفتن متخلفین دستور قضائی لازم صادر شده است.

وی تصریح کرد: مطابق ماده ۱۳ قانون مدیریت پسماندها، مخلوط کردن پسماندهای پزشکی با سایر پسماندها و تخلیه و پخش آنها در محیط و یا فروش، استفاده و بازیافت آنها ممنوع است.

یعقوبی، با بیان اینکه نظارت بر بهداشت عمومی یکی از مصادیق حقوق عامه است و دفع پسماندهای عفونی به علت خطراتی که متوجه عامه شهروندان می‌سازد از اهمیت بسزایی برخوردار است گفت: گزارشات واصله به دادسرای شهرستان زرند، جهت صحت سنجی، مستندسازی و معرفی متخلفین احتمالی، به دستگاه‌های مربوط ارسال شده است.

وی تصریح کرد: مقرر شده کارگروه مشترکی متشکل از شبکه و مرکز بهداشت شهرستان به همراه کارشناسان محیط زیست و شهرداری ضمن بازدید میدانی محسوس و نامحسوس از مراکز درمانی و آزمایشگاهی که به نحوی تولید زباله‌های عفونی دارند، موارد تخلف را شناسایی و ضمن اعلام جرم علیه مقصرین به آسیب شناسی و چاره اندیشی موضوع پرداخته و راهکارهای کاربردی را جهت هماهنگ سازی در خصوص جمع آوری، جداسازی و دفع زباله‌های عفونی ارائه نمایند.

کد خبر 6258019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha