۲۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۲۶

مدیرعامل سازمان بنادر:

مطالعات مکان‌یابی و امکان‌سنجی بندر جدید لنگه تصویب شد

مطالعات مکان‌یابی و امکان‌سنجی بندر جدید لنگه تصویب شد

مدیرعامل سازمان بنادر گفت: مطالعات مکان‌یابی احداث بندر جدید لنگه در راستای تحقق سیاست‌های کلان توسعه دریا محور به تصویب رسید و عملیات اجرایی آن باید به سرعت انجام شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در بیست و دومین نشست کمیته طرح جامع بنادر کشور که به‌صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، با تاکید بر اجرای طرح‌های کلان و پیشران اقتصادی در راستای تحقق سیاست‌های کلان توسعه دریا محور ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری گفت: تسریع در آغاز عملیات اجرایی و احداث بندر بزرگ غرب هرمزگان تا پیش‌از پایان امسال الزامی است.

وی همچنین بر همکاری تمامی ادارات و نهادهای مرتبط و آحاد سازمانی در تحقق این طرح ملی و تأثیرگذار در اقتصاد دریا برد و اشتغال پایدار تاکید کرد.

پذیرش هم‌زمان ۲۰ فروند کشتی در ابعاد مختلف در بندر جدید لنگه

در ادامه، مرتضی سالاری مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان، گفت: مطالعات مکان‌یابی و امکان‌سنجی بندر جدید لنگه با دستور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در تیرماه سال ۱۴۰۲ با هدف تحقق سیاست‌های کلان دریا محور، کاهش آلودگی و ترافیک ناشی از فعالیت‌های بندر در درون شهر آغاز و ۲۱ مهرماه سال جاری نیز با تصویب نهایی در کمیته طرح جامع بنادر کشور پایان و زمینه‌ساز فرایندهای اجرایی احداث این بندر شد.

وی در ادامه افزود: بر اساس نتایج مطالعات، بندر جدید لنگه در ۳۳ کیلومتری غرب بندر فعلی لنگه در مساحتی به وسعت یک هزار و ۵۰۰ هکتار و آبخور ۱۲.۵ متر با قابلیت پذیرش کشتی‌هایی با ظرفیت بارگیری ۵۰ هزار تن در سه مرحله توسعه‌ای احداث خواهد شد.

سالاری تاکید کرد: طراحی اسکله‌های متعدد برای پهلوگیری انواع کشتی‌های جنرال کارگو، رورو، فله‌بر و کانتینری انجام شده و بندر جدید لنگه یک بندر چندمنظوره خواهد بود که قابلیت پذیرش هم‌زمان بیش از ۲۰ فروند کشتی در اندازه‌های مختلف خواهد داشت.

مدیر بنادر غرب هرمزگان در پایان گفت: با برخورداری از اراضی وسیع پس‌کرانه و ساخت انبارهای متعدد بندر جدید لنگه می‌تواند پاسخ‌گوی تقاضای مختلف حمل و نقل دریایی در رویه‌های ترانزیت، صادرات، واردات، کابوتاژ با انواع بسته‌بندی و شیوه حمل باشد.

کد خبر 6258076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha