۲۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۴۴

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:

ضرورت همکاری مشترک بین دانشگاه علامه و علوم پزشکی شهیدبهشتی

ضرورت همکاری مشترک بین دانشگاه علامه و علوم پزشکی شهیدبهشتی

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در دیدار با رییس دانشگاه علامه طباطبایی بر لزوم توسعه همکاری‌های آموزشی و پژوهشی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، علیرضا زالی در دیدار با شجاع احمدوند رییس دانشگاه علامه طباطبایی با تاکید بر ضرورت همگرایی علوم پزشکی و علوم انسانی عنوان کرد: دانشگاه علامه طباطبایی نماد علوم انسانی است و در سال‌های اخیر در این رشته و سایر علوم ذی‌ربط خوش درخشیده است.

زالی افزود: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در تلاش است برای جبران کاستی‌ها با نگاهی همگرایانه از ظرفیت دانشگاه علامه طباطبایی در حوزه‌هایی نظیر علوم انسانی بهره بگیرد تا گسترده‌تر از گذشته و فراتر از یک کوریکولوم مشخص، مجموعه برنامه‌های راهبردی تدوین شود.

رییس دانشگاه جایگاه علوم پزشکی در سلامت جامعه، شناسایی آسیب‌های اجتماعی در روند ارایه خدمات و عوامل اجتماعی موثر بر سلامت را از جمله مصادیق همکاری با دانشگاه علامه طباطبایی در ابعاد آموزشی و تحقیقاتی اعلام کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در راستای تعهد ملی و بین المللی در تلاش برای تحقق اهداف توسعه پایدار SDG است و برخی از این اهداف با دانشگاه علامه طباطبایی همپوشانی دارد.

زالی با اشاره به اینکه رشته ارتباطات سلامت رشته مهمی بود که در دوران کرونا جلب توجه کرد، گفت: در تلاشیم مجدد فرآیند راه‌اندازی این رشته را پیگیری کنیم. در کنار آن رشته‌های ترجمانی نیز باید مورد توجه قرار گیرد. بخشی از این علوم می‌تواند در قالب برنامه آکادمیک میان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و علامه طباطبایی مشترک باشد.

رییس دانشگاه تصریح کرد: امیدواریم با تصمیم وزیر علوم و وزیر بهداشت دو دانشگاه مستقل بتوانند با برگزاری دوره‌ای مشترک، مدرک مشترک صادر کنند. در مقطع پسادکترا هم باید رشته‌های مشترک تعریف شود تا از این انتزاع خارج شود. در هر دو دانشگاه ظرفیت این همکاری و ایجاد کوریکولوم مشترک وجود دارد.

زالی در خصوص همکاری‌های پژوهشی نیز ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با در اختیار داشتن شش میلیون جمعیت تحت پوشش که طیف وسیعی از اقشار را شامل می‌شود، به عنوان بستر تحقیقاتی اجتماعی برای پیشبرد اهداف پژوهش اجتماعی مشترک با دانشگاه علامه طباطبایی آمادگی دارد.

رییس دانشگاه به یکی از برنامه‌های مداخله‌ای در سطح استان اشاره کرد و گفت: برنامه‌ای تحت عنوان سراج با هماهنگی فرمانداری‌ها یا استانداری و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حال اجراست؛ در قالب این برنامه اختلالات روانپزشکی و آسیب‌های اجتماعی که بخشی از آن خوداظهاری و بخشی هم ارجاعی است، مورد بررسی قرار می‌گیرند.

به گفته زالی، این طرح می‌تواند شروع همکاری تحقیقاتی با دانشگاه علامه طباطبایی باشد.

وی ادامه داد: از طرفی مراکز رشد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به طور عمده سخت افزاری و فعالیت آن‌ها سلامت محور است. پیشنهاد می‌کنم معاونان پژوهشی دو دانشگاه به منظور ایجاد یک مرکز رشد مشترک در بحث علوم اجتماعی و انسانی مربوط به سلامت تصمیم‌گیری کنند.

رییس دانشگاه در پایان با اشاره به تفاهم نامه همکاری که قبلا با دانشگاه علامه طباطبایی منعقد شد، اظهار کرد: این تفاهم‌نامه باید بازبینی و بر اساس مقتضیات فعلی تنظیم شود. در خصوص تعریف کوریکولوم‌های آموزشی نیز می‌توان در ابتدا به صورت پایلوت عمل کرد و نتایج آن را ارزیابی کرد.

کد خبر 6258095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha