۲۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۵۱

قائم مقام وزیر صمت:

ایران رتبه اول دنیا در استفاده از پول الکترونیک شد

ایران رتبه اول دنیا در استفاده از پول الکترونیک شد

قائم مقام وزیر صمت گفت: ایران رتبه اول استفاده از پول الکترونیک در دنیا را دارد و تقریباً پول نقد از گردش مالی مردم در تبادلات خود حذف شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق مفتح، قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی در آئین پاسداشت روز ملی تجارت الکترونیک گفت: ایران رتبه اول استفاده از پول الکترونیک در دنیا را دارد و تقریباً پول نقد از گردش مالی مردم در تبادلات خود حذف شده است.

وی افزود: بسیاری از مجوزها نیز به صورت الکترونیک شده است و مردم می‌توانند به طور مثال کارت بازرگانی خود را شبانه دریافت کنند.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی ادامه داد: من به شدت اعتقاد به فعالیت در تجارت الکترونیک دارم و دولت چهاردهم و در مجموع همه دولت‌ها عزم جدی برای فعالیت اقتصاد کشور در بستر الکترونیک داشته اند زیرا این بخش در کشور جای توسعه دارد.

وی تصریح کرد: در زمینه صادرات الکترونیک نیز فعالیت هایd انجام شده است و می‌توان با فعالان اقتصادی خارجی ارتباط گرفت.

ارزش معاملات تجارت الکترونیکی به ۲,۰۷۸ هزار میلیارد تومان رسید

امین کلاهدوزان رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی نیز در این مراسم به تشریح گزارشی از وضعیت تجارت الکترونیکی در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۳ پرداخت و گفت: در این بازه زمانی ارزش معاملات تجارت الکترونیکی به ۲ هزار و ۱۰۰ همت رسیده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۵۶ درصد رشد داشته است.

وی افزود: تعداد کل معاملات تجارت الکترونیکی نیز به ۲ میلیارد و ۲۰۴ میلیون فقره رسیده که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته رشد ۲۰ درصدی رسیده است و این مسئله حکایت از اعتماد مردم نسبت به تجارت الکترونیکی دارد.

کلاهدوزان افزود: بحث دیگر تعداد گواهی امضای الکترونیکی صادر شده در کشور است که در ۶ ماه نخست امسال به دو میلیون و ۸۰۰ هزار گواهی جدید رسیده است که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته ۸۰ درصد رشد داشته است.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی تاکید کرد: در این بازه زمانی بیش از ۴۸ هزار اینماد برای کسب و کارهای اینترنتی صادر شده است.

در این مراسم اسامی کسب و کارهای برتر اعلام و از آن‌ها تقدیر و همچنین اعلام اسامی و تقدیر از برگزیدگان رویداد ملی جوانه‌ها نیز انجام شد.

کد خبر 6258147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha