«رودنکو»معاهده مشارکت راهبردی میان روسیه و کره‌شمالی را تشریح کرد

«رودنکو»معاهده مشارکت راهبردی میان روسیه و کره‌شمالی را تشریح کرد

معاون وزیر خارجه روسیه امروز پس از تشریح ابعاد معاهده مشارکت راهبردی میان مسکو و پیونگ‌یانگ، در خصوص تنش آفرینی‌ها و اقدامات اخیر کره جنوبی به سئول هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریانوستی، آن دری رودنکو، معاون وزیر خارجه روسیه امروز سه شنبه در خصوص تنش آفرینی‌ها و اقدامات اخیر کره جنوبی به سئول هشدار داد.

معاون وزیر خارجه روسیه در این خصوص گفت: اقدامات کره جنوبی ثبات در شبه جزیره کره را تضعیف می‌کند و منجر به تشدید تنش‌ها می‌شود. معاهده مشارکت راهبردی جامع میان روسیه و کره شمالی شامل ارائه کمک‌های نظامی متقابل در صورت هرگونه تهاجم است.

کیم یو جونگ، معاون حزب حاکم کارگر کره شمالی پیشتر با اشاره به ورود پهپاد از کره جنوبی به حریم هوایی پیونگ‌یانگ، تاکید کرد که کره شمالی مدارکی دال بر دست داشتن ارتش کره جنوبی در این حادثه در اختیار دارد.

خواهر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی تاکید کرد: اطلاعات موثقی در اختیار داریم که نشان می‌دهد بازیگران یاغی ارتش کره جنوبی، مجرمان اصلی پشت پرده نقض تحریک‌آمیز حاکمیت کره شمالی هستند که شامل نقض حریم هوایی پایتخت ما می‌شود.عاملان این شرارت بهای سختی پرداخت خواهند کرد.

وزارت خارجه کره شمالی ۱۱ اکتبر در بیانیه‌ای اعلام کرد که پهپادهای کره جنوبی با هدف پخش اطلاعیه‌های تبلیغاتی ضد پیونگ‌یانگ، سه بار حریم هوایی پایتخت کره شمالی را نقض کرده‌اند.

پیونگ‌یانگ ضمن درخواست از سئول برای توقف این اقدامات تحریک‌آمیز، واحدهای توپخانه‌ای خود را در مرز دو کره در حالت آماده‌باش کامل قرار داد.

در بحبوحه تشدید تنش‌ها میان کره شمالی و جنوبی، خبرگزاری مرکزی کره شمالی امروز اعلام کرد که کیم جونگ اون پس از تشکیل جلسه امنیت ملی با سران عالیرتبه پیونگ‌یانگ، طرح «اقدام نظامی فوری» در زمان تشدید ناگهانی تنش با همسایه جنوبی را تشریح کرده است.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی نیز امروز در پیامی به رسانه‌ها مدعی شد که حوالی نیمروز، بخش‌هایی از مناطق شمالی جاده‌ها و خطوط ریلی متصل به کره جنوبی منفجر شده است.

کد خبر 6258167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha