۲۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۶:۱۷

آیت‌الله محمدی‌عراقی:

ادبیات مقاومت منشاء قرآنی دارد

ادبیات مقاومت منشاء قرآنی دارد

کرمانشاه- رئیس دفتر رهبر انقلاب در استان قم ادبیات مقاومت که منشاء قرآنی دارد امروز به عنوان یک گفتمان عمومی در کشور و منطقه و در سطح بین المللی جلوه گر شده است.

آیت‌الله محمود محمدی‌عراقی در دومین روز از کنگره بین المللی امت مقاومت با حضور چهره‌های ملی و بین المللی مقاومت، اظهار کرد: درود می‌فرستیم به ارواح طیبه شهدای انقلاب اسلامی، شهدای جنگ تحمیلی، شهدای مدافع حرم. شهدای سلامت و شهدای مقاومت که به برکت خون آنها پیام اسلام و ایران جهانگیر شده است.

وی افزود: ادبیات مقاومت که منشأ قرآنی دارد امروز به عنوان یک گفتمان عمومی در کشور و منطقه و در سطح بین المللی جلوه گر شده است و برگزاری این برنامه‌ها در سطح بین المللی و در محیط‌های علمی، پژوهشی و دانشگاهی نشانه گسترش فرهنگ مقاومت در سرتاسر جامعه ما و بین اقشار فرهیخته، علمی، فرهنگی و دانشگاهی است که نشانه خوبی برای نصرت الهی و موفقیت و پیروزی ملت‌های مقاوم است.

رئیس دفتر رهبر انقلاب در استان قم تصریح کرد: وضعیت مقاومت و نیروهای مقاومت چه در میدان و چه در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی وضعیت خوب و مطلوبی است.

وی ادامه داد: این موفقیت‌ها چشمگیر است، نیروهای مقاومت با الهام از مکتب امام راحل (ره) با الهام از آموزه‌های اسلام و قرآن می‌درخشد و دشمن را مستاصل کرده‌اند و در برابر جنایت‌ها و بی رحمی‌های دشمن ایستاده‌اند و هرگز زیر بار ذلت نمی‌روند.

به گفته آیت الله عراقی دفاع از فلسطین، غزه و لبنان اقدامی راهبردی و استراتژیکی است که الان کشور ایران را در موضع قدرت قرار داده است.

وی یادآور شد: سوالی که اینجا مطرح است این است که اگر اساس خلقت بر عدالت استوار است، این همه ظلم، سختی و نسل‌کشی چرا؟ پاسخ به سوال مذکور، بستگی به چگونگی نگاه به فلسفه آفرینش انسان دارد. پاسخ سوال در اعتقاد به توحید، معاد، جهان پس از مرگ و عدل الهی بستگی دارد.

رئیس دفتر رهبر انقلاب در استان قم خاطرنشان کرد: زندگی انسان یک زندگی یک‌پارچه و بی‌نهایت است بخش کوچکی از این زندگی در این دنیای مادی است، سعادت واقعی، لذت و کمال حقیقی و همچنین ذلت، عذاب و خاری بعد از مرگ اتفاق می‌افتد.

وی گفت: با توجه به اعتقاد داشتن به ارزش‌های اخلاقی، دینی، اسلامی اینکه ما همه مسلمان هستیم و نباید در برابر صدای مظلوم سکوت کنیم، از مردم فلسطین، غزه و لبنان حمایت می‌کنیم.

آیت الله محمدی عراقی بزرگ‌ترین نعمت اجتماعی و سیاسی هر کشور را امنیت آن کشور دانست و تاکید کرد: اگر بخواهیم، استقلال، تمامیت ارضی، منافع و امنیت ملی خود را حفظ کنیم باید از مردم فلسطین، غزه و لبنان دفاع کنیم؛ رژیم صهیونیستی رژیمی اشغالگر، توسعه‌طلب، متجاوز و نژادپرست است اگر لحظه‌ای غفلت کنیم، قدم قدم پیش خواهد آمد.

وی ادامه داد: هدف دشمن تجزیه کشورهای اسلامی از جمله ایران است، لذا نظام باید قدرت خود را نشان دهد تا دشمنان عظمت و عزت ایران را درک کنند.

رئیس دفتر رهبر انقلاب در استان قم اظهار کرد: مقاومت یعنی ایستادگی، هر چند این ایستادگی با سختی‌هایی همراه باشد، چون انسان به کمال نمی‌رسد جز در سایه آزمون‌های دشوار و هیچ جامعه‌ای به اهداف عالی نمی‌رسد، جز با تحمل سختی‌ها، لذا مقاومت هزینه دارد تا طعم پیروزی چشیده شود.

کد خبر 6258180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha