۲۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۶:۱۸

مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران:

نقطه‌به‌نقطه شهر قزوین جایگاه هنر است

نقطه‌به‌نقطه شهر قزوین جایگاه هنر است

قزوین-مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: نقطه‌به‌نقطه شهر قزوین جایگاه هنر است و تعزیه، نگارگری و هنرهای تجسمی جایگاه ارزنده‌ای در قزوین دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کرم‌الهی در نشست خبری رونمایی از پوستر سومین نمایشگاه و جشنواره ملی هنرهای تجسمی ایثار که ظهر سه‌شنبه در سالن جلسات اداره کل بنیاد شهید و ایثارگران استان برگزار شد، اظهار کرد: کسانی که رضایت خدا را مسیر خود می‌دانند نهایت مسیر آن‌ها طبق آیات قرآن همان مسیری است که نزد پروردگارش روزی بخورند.

مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: شهدا حقیقت حقیقی حیات انسان را با خونشان امضا کردند، آن‌ها سر و جان دادند تا حقیقت فطرت پاک انسان آشکار باشد و امروز اهل رسانه با قلم خود می‌توانند از این حقیقت حمایت و پشتیبانی کنند تا زیست واقعی انسان در دنیا شکل بگیرد و گسترش پیدا کند.

وی افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران یکی از متولیان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و در این راستا از تمام امکانات و ابزارها استفاده می‌کند تا بتواند این فرهنگ را در جامعه ترویج دهد که البته در این بین یکی از ابزارهای مهم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

این مسئول مطرح کرد: در جشنواره ایثار آثار هنری توسط هنرمندان خلق می‌شود که می‌تواند هنر ارزشمند و انقلابی در راستای ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت را گسترش دهد و آثاری که در این جشنواره تولید می‌شود اثرگذاری مطلوبی در نهادینه کردن روحیه ایثار و شهادت بین مردم خواهد داشت.

وی ادامه داد: از خرداد ۱۳۴۲ تاکنون هنرهای تجسمی جلودار، نویدبخش و پیام‌آور بوده و هنرمندان با داشتن همین هنر با طاغوت مبارزه کردند و توانستند پیروز میدان باشند.

این مسئول ابراز کرد: با ورق زدن تاریخ می‌بینیم که نقش هنرهای تجسمی در دوام و بقای انقلاب اسلامی بسیار مطرح و هنر تجسمی همیشه در کنار ارزش‌ها و مبانی ارزش‌های اسلامی بوده و در هدایت، تقویت و روشنگری انقلاب اسلامی نقش‌آفرین بوده است.

وی با تأکید بر اینکه امروز، قزوین در سومین جشنواره منطقه‌ای هنرهای تجسمی «ایثار»، میزبان ۱۱ استان است عنوان کرد: نقطه‌به‌نقطه شهر قزوین جایگاه هنر است و رشته‌های مختلف هنری در این شهر رو به رشد بوده و در این شهر تعزیه، نگارگری و هنرهای تجسمی جایگاه ارزنده‌ای دارد.

این مسئول ضمن گرامی داشت یاد و خاطره ۳ هزار شهید استان قزوین تصریح کرد: استان قزوین مکتب‌دار سه عرصه نگارگری، خوشنویسی و تعزیه است و در سایر هنرها نیز جلودار بوده که البته تمام این درخشش هنر را به‌واسطه مهارت و استعداد بالا و تفکر و اندیشه کسب کرده است.

کرم الهی خاطرنشان کرد: فراخوان سومین جشنواره منطقه‌ای هنرهای تجسمی ایثار در سه بخش دانش‌آموزی در رشته‌های خوشنویسی، نقاشی و عکاسی و بزرگ‌سال و ویژه جامعه ایثارگری در رشته‌های نقاشی، تذهیب، مینیاتور، نقاشی‌خط، نقاشی دیجیتال و نقاشی‌خط دیجیتال، خوشنویسی، عکاسی، گرافیک طراحی پوستر، کاریکاتور و مجسمه‌سازی برپا می‌شود و هنرمندان می‌توانند آثار خود را به این جشنواره ارسال کنند تا در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام‌های جدی برداشته شود.

وی در پایان گفت: ۳۳ هنرمند برتر در جشنواره تقدیر خواهند شد و سرای سعدالسلطنه میزبان نمایشگاه آثار این هنرمندان خواهد بود.

کد خبر 6258194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha