۲۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۹:۵۴

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

یادمان «قیصر امین پور» در حال بازسازی است

یادمان «قیصر امین پور» در حال بازسازی است

اهواز - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: بازسازی یادمان «قیصر امین پور» توسط انجمن آثار مفاخر ایران و با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کار در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید منادی ظهر امروز سه شنبه در آئین رونمایی از پوستر هفدهمین کنگره ملی شعر در کوچه آفتاب که در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا کنگره در خور شأن نام زنده یاد قیصر امین پور برگزار شود که در این خصوص برنامه ریزی هایی صورت گرفته و جلسات متعددی در اهواز، تهران و گتوند برگزار شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه امسال به مناسبت سالروز پرواز ابدی قیصر امین پور در گتوند ۲ موضوع ملاک بوده است، گفت: خواهش دارم علاوه بر آن موضوعات از برنامه کنگره نیز غافل نشوید هرچند که جلسات بسیاری برای این برنامه تشکیل شده است.

وی به بازسازی یادمان قیصر اشاره و عنوان کرد: در حال حاضر توسط انجمن آثار مفاخر ایران و با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کار در حال انجام است که نیاز است کار سرعت پیدا کند و در این خصوص روزانه با تهران مذاکراتی داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: ایجاد فضای فرهنگ سرایی که با تلاش همه مسئولین گتوند و فرماندار شهرستان در حال پیگیری است باید انجام گیرد. البته پس از تصویب طرح در روز کنگره از طرح رونمایی خوایم کرد تا به عنوان یک کار ماندگار بماند.

به گفته منادی، فضای مذکور باید به عنوان یک مرکز ثقل فرهنگ و ادب در خوزستان باشد تا همه بدانند اگر قصد برگزاری رویداد فرهنگی و ادبی را دارند کجا گرد هم آیند.

وی بیان کرد: البته برای ایجاد چنین مجموعه‌ای اگر همه کمک نکنند شاید بسیار زمان ببرد و یا حتی انجام نشود لذا لازم است همه از جمله وزارت، سازمان برنامه و بودجه، اهالی شعر و ادب، هنرمندان و … همه پای کار باشند. ناگفته نماند تا امروز مجمع نمایندگان خوزستان و نماینده گتوند نیز پای کار هستند، امیدواریم این همت خوب مستدام باشد تا کار به نحو احسن انجام شود.

کد خبر 6258212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha