۲۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۷:۴۵

رئیس شورای شهر قزوین:

شهرداری نسبت به تعیین وضعیت تملیکی محوطه تپه نورالشهداء اقدام کند

شهرداری نسبت به تعیین وضعیت تملیکی محوطه تپه نورالشهداء اقدام کند

قزوین- رئیس شورای شهر قزوین گفت: با توجه به مسائل مطرح شده در رابطه با تپه نورالشهداء و محوطه آن، شهرداری نسبت به تعیین وضعیت تملیکی محوطه تپه نورالشهداء اقدام کند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی فرمانی بعد از ظهر سه شنبه در جلسه شورای شهر قزوین اظهار کرد: با توجه به مسائل مطرح شده در رابطه با تپه نورالشهداء و محوطه آن، شهرداری نسبت به تعیین وضعیت تملیکی محوطه تپه نورالشهداء اقدام کند.

وی تصریح کرد: در جلسه ای که با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس داشتیم مقرر شد وضعیت مالکیت این محوطه مشخص شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه حدود حریم یادمان شهدا باید مشخص شود، عنوان کرد: این حریم تا شعاع ۱۰ متر است و همه باید به آن پایبند باشیم.

وی ادامه داد: تلاش برای دیده شدن المان نباید به نادیده گرفتن انسان و حتی شهدا و محتوای فرهنگی و مذهبی مورد نیاز در تپه نورالشهداء منجر شود.

فرمانی بیان کرد: هم اکنون بخش اعظمی از خدمات ارائه شده برای ساخت موزه دفاع مقدس و تپه نورالشهداء توسط شهرداری انجام می شود و این در حالی است که اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مدعی مالکیت آن محدوده است.

وی در پایان یادآور شد: باید تابع قانون باشیم و از رفتارهای فراقانونی پرهیز کنیم.

کد خبر 6258276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha