۲۴ مهر ۱۴۰۳، ۲۱:۴۲

نقطه مثبت داور ژاپنی؛

نظر کارشناس داوری دیدار ایران و قطر/ مهدی قایدی باید اخراج می‌شد

نظر کارشناس داوری دیدار ایران و قطر/ مهدی قایدی باید اخراج می‌شد

کارشناس داوری فوتبال گفت: در صحنه ای که مهدی قایدی روی بازیکن قطر مرتکب خطا شد باید کارت قرمز می گرفت و شانس آوردیم که داور به کارت زرد اکتفا کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های ملی فوتبال ایران و قطر در هفته چهارم رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ امروز سه شنبه ۲۴ مهر در ورزشگاه راشد شهر دبی امارات رو در روی هم قرار گرفتند که این بازی با نتیجه ۴ بر یک به سود ایران به پایان رسید تا شاگردان امیر قلعه نویی با کسب ۳ امتیاز این دیدار همراه با ازبکستان ۱۰ امتیازی شوند و به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به این تیم در صدر جدول گروه A قرار گیرند.

حیدر سلیمانی کارشناس داوری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در رابطه با قضاوت «یوسوکو آراکی» ژاپنی در این بازی اظهار داشت: داور تحت تأثیر هیچکدام از بازیکنان دو تیم قرار نگرفت و از آمادگی بدنی بسیار خوبی برخوردار بود. نکته مهم «آراکی» این بود که تعداد خطاهای کمی را اعلام کرد و باعث شد تا بازیکنان بیشتر بازی کنند و مانند لیگ برتر ایران نبود که داوران هر برخوردی را خطا اعلام می‌کنند.

او ادامه داد: در هیچ صحنه‌ای خطای پنالتی برای ایران یا قطر رخ نداد و در دقیقه ۷ بازیکن شماره ۲۰ قطر باید اخطار دریافت می‌کرد. در دقیقه ۲۰ آفساید آزمون هم به درستی اعلام شد.

رودنیل در رابطه با گل‌های آفساید ایران در این بازی گفت: بازیکنان ایران در این بازی دو بار در شرایط آفساید دروازه قطر را باز کردند که درست بود و عملکرد کمک داور در این دو صحنه کاملاً صحیح بود.

او خاطر نشان کرد: ما شانس آوردیم که داور قایدی را اخراج نکرد چون او در صحنه‌ای که کارت زرد دریافت کرد با تک کفش‌های خود پای بازیکن قطر را زد و باید کارت قرمز دریافت می‌کرد که داور خوشبختانه به کارت زرد بسنده کرد.

کد خبر 6258299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha