۲۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۹:۴۰

دادستان اراک:

۱۳۹۹ نفر در استان مرکزی بازمانده از تحصیل هستند

۱۳۹۹ نفر در استان مرکزی بازمانده از تحصیل هستند

اراک- دادستان اراک گفت: شمار افراد بازمانده از تحصیل این استان ۱۳۹۹ نفر است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الله درودگر عصر سه‌شنبه در نشست آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار کرد: بر اساس قانون آموزش و پرورش مکلف است که شرایط تحصیل کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال ایرانی و اتباع را مهیا کند.

حجت الله درودگر اضافه کرد: بر اساس آمار استخراج شده از سامانه شهید محمود وند، ۱۳۹۹ نفر در استان مرکزی بازمانده از تحصیل داریم که با پیگیری‌های صورت گرفته، وضعیت ۶۸۵ نفر مشخص اما از وضعیت ۷۳۴ نفر هیچ سر نخی نداریم و باید در این راستا اقدامات بیشتری صورت گیرد.

وی عنوان کرد: ۱۷۳ نفر از بازماندگان از تحصیل، مجدد به مدرسه بازگشتند و از میان افراد شناسایی شده، ۱۷ نفر به دلیل فوت، ۳۶ نفر به دلیل بیماری صعب العلاج، ۱۷۶ نفر به دلیل معلولیت و ۶۱ نفر به دلیل مهاجرت به خارج از کشور جزو افراد بازمانده از تحصیل شناخته شده بودند.

وی اضافه کرد: متأسفانه در خصوص بازگشت کودکان بازمانده از تحصیل استان مرکزی به مدرسه، توفیقات خوبی نداشتیم و باید تلاش بیشتری شود.

درودگر تصریح کرد: بر اساس دستور دادستان کل کشور برای بهبود وضع موجود باید از تمام ظرفیت‌ها در این حوزه بهره گیری شود.‌

امسال ۱۰۰۰ معلم جدید در استان مرکزی استخدام شدند

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز اظهار کرد: امسال مشکل کلاس‌های خالی از معلم در این استان نداشتیم.

حسین مولوی افزود: در حوزه نیروی انسانی با دقت نظرهایی که صورت گرفت بحث نقل و انتقالات به خوبی مدیریت شد.

مولوی با بیان اینکه ۱۰۰۰ معلم جدید در سال جاری در استان مرکزی استخدام شده‌اند گفت: از ۱۴۰۰ معلم مشمول بازنشستگی، ۶۰۰ معلم باقی ماندند به طوری که امسال ۴۰ هزار ساعت حق التدریس داریم و امسال در حوزه کیفیت بخشی نیروی انسانی باید برنامه ویژه‌ای داشته باشیم.

مولوی با اشاره به کمبود ۵۴ هزار سرایدار و خدمتگزار در مدارس کشور افزود: باید این موضوع نیز مدیریت شود تا دچار چالش جدی نشویم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار کرد: متأسفانه سال گذشته تا آذر ماه تعداد زیادی از کتب درسی توزیع نشده بود اما امسال دانش آموزانی که در موعد مقرر ثبت نام کتاب کرده بودند، کتب درسی را دریافت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: تعداد کمی کتاب از طرف وزارت توزیع نشده است و دانش آموزانی که دیر ثبت نام کرده‌اند یا رشته خود را دیر انتخاب کرده‌اند، به زودی کتاب‌های خود را دریافت می‌کنند.

مولوی اضافه کرد: میانگین نمرات مقطع متوسطه دوم در استان مرکزی در منطقه سبز و در بین ۶ استان برتر هستیم و در رشته‌های ریاضی و تجربی یک نمره افزایش معدل داشته‌ایم اما در رشته انسانی به ویژه در مناطق محروم استان باید سرمایه گذاری بیشتری کنیم.

مولوی با تاکید بر اینکه استان مرکزی در نیمه نخست امسال، در حوزه درآمد اختصاصی املاک اجاره‌ای آموزش و پرورش استان مرکزی از ۲ میلیارد ریال به ۱۸ میلیارد ریال رسیده است.

کد خبر 6258330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha