۲۴ مهر ۱۴۰۳، ۲۱:۵۰

مهر گزارش می‌دهد؛

مشهد میزبان سردار جبهه مقاومت

مشهد میزبان سردار جبهه مقاومت

مشهد ـ مشهدی‌ها فردا یک بار دیگر به خیابان امام رضا(ع) می‌آیند تا از پیکر مطهر شهید مقاومت عباس نیلفروشان استقبال باشکوهی را رقم بزنند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: مشهدی‌ها که پس از تشییع باشکوه شهید حاج قاسم سلیمانی در دی‌ماه ۱۳۹۸، بهار امسال نیز در آئین تشییع شهید جمهور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی سنگ تمام گذاشتند، حالا آماده شدند تا پیکر مطهر شهید عباس نیلفروشان را در جوار امام مهربانی‌ها تشییع کنند.

مشهدی‌ها فردا در آخرین چهارشنبه مهرماه ۱۴۰۳ یک بار دیگر به خیابان امام رضا (ع) می‌آیند تا از پیکر مطهر شهید مقاومت و همرزم همشهری مقاوم و قهرمانشان سردار قاآنی استقبال باشکوهی را رقم بزنند؛ فرمانده سپاه قدس که امروز با حضور در مراسم استقبال و تشییع پیکر سرلشکر شهید عباس نیلفروشان در تهران به شایعه‌سازی یکی دو هفته گذشته صهیونیست‌ها و رسانه‌های غربی پایان داد و تمام پروژه‌های دروغ سازمان جاسوسی موساد را برملا کرد.

مردم ولایت‌مدار و انقلابی مشهد مقدس در این چهارشنبه امام رضایی، پیکر مطهر شهیدی را تشییع و بدرقه می‌کنند که از شش سالگی آرزوی نابودی اسرائیل را داشت: «چون پدرم آدم انقلابی و دوست امام بود و با امام رفت و آمد داشت، جنگ اعراب و اسرائیل را همیشه در خانه روایت می‌کرد. از شش سالگی آرزو داشتم اسرائیل را نابود کنم. بزرگترین آرزوی من بوده از کودکی که همیشه همراه من بوده است. استراتژی انقلاب اسلامی هم محو و نابودی رژیم جعلی صهیونیستی است و امیدوارم در این راه به شهادت برسم.»

شهید عباس نیلفروشان از فرماندهان پیشکسوت و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشار سپاه بود که شامگاه جمعه ششم مهر ۱۴۰۳ در حمله تروریستی رژیم جنایتکار صهیونیستی به منطقه ضاحیه بیروت لبنان در کنار سید و فرمانده جبهه مقاومت شهید سید حسن نصرالله به آرزویش رسید و به جمع هم‌رزمان شهیدش پیوست.

سرلشکر شهید عباس نیلفروشان که از ۱۴ سالگی در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافت و در مناطق کردستان و همراه با شهید چمران به مبارزه با کومله پرداخت، پس از دوران دفاع مقدس مسوولیت‌های مختلفی از جمله مسؤول عملیات لشکر ۸ نجف اشرف، معاون عملیات نیروی زمینی سپاه، مسؤول عملیات سپاه در لبنان و معاون عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بر عهده داشته است.

این سردار رشید و اندیشمند که پس از شهادت سردار زاهدی در فروردین‌ماه ۱۴۰۳ فرماندهی سپاه در بخش لبنان را عهده‌دار بود، با مدرک دکترای مدیریت استراتژیک عضو هیأت علمی دانشگاه امام حسین (ع) بود.

شهید نیلفروشان که از سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۳ فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود کتاب‌های «دکترین جنگ‌های نوظهور»، «دکترین نظامی با رویکرد جنگ ناهمگون» و «دفاع در اندیشه امام خمینی (ره)» را از خود به یادگار گذاشته است.

جزئیات مراسم تشییع پیکر سردار شهید نیلفروشان در مشهد

روابط عمومی سپاه امام رضا علیه السلام با صدور اطلاعیه‌ای جزئیات تشییع پیکر مطهر مستشار عالی سپاه پاسداران، مجاهد فی سبیل الله، سردار شهید عباس نیلفروشان را در مشهد تشریح کرد.

در این اطلاعیه آمده است بار دیگر مشهدالرضا افتخار دارد میزبان یکی دیگر از بهترین لاله‌های خونین کربلای جبهه مقاومت باشد.

در این اطلاعیه از مردم ولایتمدار و انقلابی مشهد مقدس دعوت شده تا ساعت ۹:۳۰ صبح روز چهارشنبه ۲۵ مهرماه در مراسم تشییع و بدرقه پیکر مطهر یادگار سال‌های ایثار و حماسه، همرزم سید مقاومت و مستشار عالی سپاه پاسداران سردار سرتیپ پاسدار عباس نیلفروشان که از میدان بسیج به سمت حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود، شرکت کنند.

تشییع شهید نیلفروشان فرصتی برای ادای دین

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی در نشست مشترک شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ستاد گرامی‌داشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت این استان اظهار کرد: مراسم وداع و تشییع سردار شهید نیلفروشان در شهر مشهد مقدس فرصت مغتنمی است که باید حق چنین فرصتی با حضور پرشور مردم به درستی ادا شود.

حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد با تاکید بر اینکه باید مراسم تشییع و بدرقه هر شهیدی با مراسم دیگر و مشابه آن متفاوت باشد افزود: تبلیغات محیطی، رسانه‌ای و فضای مجازی در راستای ارائه این پیام و حس جدید به جامعه بسیار مهم و مؤثر است.

وی تصریح کرد: حقیقتاً دکترین مترقی امامین انقلاب اسلامی و مجاهدت پیشگامان عرصه جهاد و مقاومت باعث شده است که در میدان، دست برتر با جبهه مقاومت باشد که این برتری را از اجرای عملیات‌های طوفان‌الاقصی تا وعده صادق ۲ شاهد بودیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: با جنایاتی که امروز اسرائیل مرتکب آن می‌شود، نباید شک کرد که این رژیم، مسیر نابودی و سرنگونی خود را دنبال می‌کند.

گنابادی‌نژاد به ظرفیت‌های رسانه‌ای و مجازی در عرصه تبلیغات مرتبط با جبهه مقاومت اشاره و خاطرنشان کرد: اگر رسالت خود را به هنگام و به موقع در این حوزه انجام ندهیم، دستاوردهای میدان نبرد تضییع می‌شود.

وی تاکید کرد: مراسم تشییع پیکر سردار شهید نیلفروشان، یکی از آن فرصت‌هایی است که باید نسبت به آن در عرصه پیروزی‌های جبهه مقاومت ادای دین کرد و فتوحات و پیروزی‌های درخشانی که در دوره‌های مختلف به خصوص در یک سال اخیر ثبت شده است را تکمیل کنیم تا در محضر ائمه اطهار (ع)، شهدا، امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی سربلند باشیم.

محدودیت ترافیکی از ساعت ۲۴ امشب در مشهد

رئیس پلیس راهور مشهد از اعمال محدودیت ترافیکی به دلیل برگزاری مراسم تشییع شهید نیلفروشان خبر داد و افزود: از ساعت ۲۴ امشب سه‌شنبه ۲۴ مهرماه تمام مسیرهای منتهی به خیابان بسیج تا حرم مطهر رضوی و طول خیابان اندرزگو تا بعد از باب الجواد محدودیت ترافیکی توقف و تردد خودرو اعمال خواهد شد.

سرهنگ محسن موسی آبادی افزود: از عموم مردم تقاضا داریم به منظور کنترل ترافیک از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

کد خبر 6258371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha