۲۴ مهر ۱۴۰۳، ۲۱:۳۳

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی:

اولین خانه صنایع دستی آذربایجان غربی در مدرسه هدایت ایجاد شد

اولین خانه صنایع دستی آذربایجان غربی در مدرسه هدایت ایجاد شد

ارومیه- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی از ایجاد اولین خانه صنایع دستی استان در مدرسه هدایت ارومیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی صفری عصر سه شنبه در بازدید نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی از موزه صنایع دستی ارومیه، اظهار کرد: مدرسه هدایت ارومیه یک بنای قاجاری با یک هزار و ۴۰۰ مترمربع است که با حمایت‌های استاندار آذربایجان غربی تحویل این اداره‌کل و پس از مرمت تبدیل به اولین خانه صنایع‌دستی استان شد.

وی افزود: در حال حاضر کارگاه‌های آموزشی تراش سنگ‌های نیمه‌قیمتی، هنرهای چوبی، نگارگری و گلیم‌بافی به همراه موزه صنایع‌دستی در مدرسه هدایت ارومیه راه‌اندازی شده است و ودوره های صنایع‌دستی نیز در این بنای تاریخی اجرا می‌شود.

صفری با اشاره به فعالیت ۴۰ رشته صنایع‌دستی در استان ادامه داد: در موزه صنایع‌دستی ارومیه آثار فاخر هنرمندان شاخص استان نگهداری می‌شود که نشان‌دهنده بخشی از هویت و هنر این مرزوبوم است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر عملیات مرمتی در خانه انصاری در حال انجام بوده، پروژه توسعه‌ای موزه باستان‌شناسی ارومیه آغاز شده و نیز پردیس موزه‌ای ۲۲ بهمن ارومیه به‌زودی افتتاح می‌شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: ارومیه یکی از شهرهای تاریخی و سرشار از آثار مختلف باستانی، فرهنگ‌های مختلف و صنایع دستی غنی است و باید در حفظ همه این موارد تلاش کنیم.

شهین جهانگیری، با بیان اینکه توجه به مقوله صنایع‌دستی در واقع حفظ و انتقال فرهنگ یک شهر و منطقه است، در گفتگو با خبرنگار میراث‌آریا گفت: ارومیه یکی از شهرهای تاریخی و سرشار از آثار مختلف باستانی، فرهنگ‌های مختلف و صنایع‌دستی غنی است و باید در حفظ همه این موارد تلاش کنیم.

وی افزود: اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با تغییر کاربری بناهای تاریخی مانند مدرسه هدایت، خانه انصاری، مدرسه ٢٢ بهمن و… گام بلندی را در احیا، نگهداری و بهره‌گیری متناسب با موضوعات تاریخی و میراث‌فرهنگی برداشته است.

کد خبر 6258403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha